Android 3.0/Gingerbread till Galaxy S?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av loova86, 8 september 2010.

1. loova86

loova86 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

” Viss osäkerhet kring framtida uppdatering till Android 3.0/Gingerbread — 2.2/Froyo är däremot garanterat” - skriver dom på swedroid i galaxy s-recensionen.

Vad innebär detta?Stämmer detta? Varför kommer den kanske inte att kunna uppdateras till detta? Och när börjar det vara aktuellt att uppdatera till 3.0?

2. teapot01

teapot01 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har för mig att Galaxy S inte ens uppfyller kraven för att kunna köra Gingerbread =/ Men misströsta icke, android kommer "grena" sig och 2.x kommer fortsätta vara riktat mot mobiltelefoner medan 3.x kommer vara riktat mot tablets.

3. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Källa på det. Både kraven för 3.0 samt att 3.x är för tablets.

4. teapot01

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Last edited: 8 september 2010
  5. teapot01

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Minikraven för 3.x ser ju ut att uppfyllas iaf. Känns väl tyvärr inte som att det är Samsungs grej att uppgradera telefonerna mer än en gång dock..

6. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

SGS har hårdvara för pepparkaka, men kommer med högsta sannolikhet inte komma.
    Det är mycket mer sannolikt att den kommer till SGS2 som ryktas kommer under nästa år.

7. loova86

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Anledningen jag frågar är för att det känns tråkigt att köpa galaxy s och sedan stå och stampa på 2.2 när alla andra får 3.0. Men så kanske det inte blir?

Är inte så insatt direkt, men blev sugen på galaxy s...

8. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Ska du köpa en telefon som garanterat får gingerbread får du nog vänta tills gingerbread är lanserat. Alla telefoner som är lovade 2.2 är inte säkrade 3.0 på något sätt. Enda telefonen som till 90% kommer få gingerbread som är såld under Q2-Q3 är Nexus 1 (för att den är googles egna telefon).

9. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Om den inte kommer den officiella vägen så kommer det säkert via XDA. :D

10. droidwi

droidwi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kanske. När det oroades för att inte ens Froyo skulle komma pratades det om att porta Froyo till SGS och då fanns det folk som hävdade att det var ganska svårt på grund av...ja, en massa tekniska grejer...typ. Tydligen måste man sätta sig ner och gå igenom en massa kod vilket folk kanske inte kommer känna för att göra. Men hoppas kan man ju alltid.:)

11. Khenke

Khenke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är inte minsta orolig. Cyanogenmod jobbar på att stödja SGS, kommer i 6.1.
    Vill ändå köra CM ist för Samsungs skräp, så jag bryr mig inte nämnvärt mycket vad Samsung gör.

12. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    Det där lät bara konstigt. stå och stampa på 2.2 som knappt är släppt än. varför i så fall stå och stampa på 3.0 när 4.1 lär vara mycket grymmare.

det är snarare tvärtom att samsung för en gångs skull är tidiga på 2.2. jämför mot Ericsson som säljer sina med 1.6

det är inte jag heller, och det är viktigt att förstå att man inte kan allt. Så slipper man dra förhastade slutsatser som du gjort ovan.

13. Denoud

Denoud Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Alltså Gingerbread ( 3.0 ) är inte ens färdigt.

Nånting vi bör komma ihåg att Samsung mfl är mobiltillverkare som av tradition släpper en mobil och i bästa fall uppdaterar mjukvaran i någon form. Tanken är ju att du ska köpa en ny sen, helst inom ett år.

Det enda vi kan hoppas på är att FroYo (2.2) uppdateringen som ska komma snart blir en riktigt bra version och buggarna fixade. Men vi ska nog inte hoppas för mycket.

Tröttnar man sen på att man inte har det senaste får man ge sig in i CyanogenMod världen..

14. loova86

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nä, visserligen. men visst förstår du ändå min fråga? I och med att jag inte är insatt så ställer jag frågan om hur den kommer uppdateras. Det kan ju lika gärna vara så att det kommer en ny version varannan vecka, och då kanske det är tokigt om man inte kan uppdatera sin telefon som man köpt för dyra pengar. Men tydligen så är dte ett tag kvar till 3.0 kommer, och därför är dte inga problem.

Några förhastade slutsatser drog jag inte. Jag bara frågade.