Problem: Android 4.0.3 / Exchangeserver - syncproblem

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av pat68, 16 mar 2012.

  1. pat68

    pat68 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Efter uppdateringen till Android 4.0.3 fungerar allt förutom synkningen med företagets Exchangeserver. Jag kan maila från telefonen och synca in mail men får inte med mig allt. Den plockar inte in de senaste mailen. När jag syncar manuellt säger den att det är "Anslutningsfel KONTONAMN".

    Jag har tagit bort exchangekontot stängt telefonen tagit ut batteriet och lagt upp kontot på nytt med samma resultat. Vi senaste försöket synkade den in några veckor gamla mail men sen stannade den.

    Någon annan som upplever samma problem och i så fall lyckats lösa det?
     
  2. scorp10

    scorp10 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har samma problem :/
     
  3. pat68

    pat68 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lösningar nån?
     
  4. tobfo1

    tobfo1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vi har också det problemet, alla telefoner på firman som uppgraderats fick ovan nämnda fel.
    Däremot så fungerar det med min privata exchange..
     
  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 154
    Mottagna gillanden:
    2 286

    MINA ENHETER

    Testa Moxier mail. Fungerar kanon på min SGS2 efter ICS (och innan)

    Finns som Trial version som man kan testa en månad.

    Värd varje krona enligt mig

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  6. Optiman

    Optiman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    På min telefon fungerar det att synka mot Exchange-servern så länge jag är uppkopplad med WiFi. Kör jag via 3G synkar telefonen inte alls.

    Verkar bara gälla mot Exchange då vanliga pop-mailen fungerar utmärkt.

    Frustrerande!!!
     
    Last edited: 28 mar 2012
  7. nybom

    nybom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos
    ROM:
    Stock
    Du råkar inte ha en proxy inställd på APN?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  8. nybom

    nybom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos
    ROM:
    Stock
    För min del funkar synkningen, både till privat och företags exchange. Men jag kan inte få ordning på syncschemat. Den kör push för det mesta trots att jag ställt in den på varja timme...

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  9. Optiman

    Optiman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen proxy...

    Har nu pratat med Samsungs support två gånger. Andra gången efter att ha gjort en fabriksåterställning. Ingen skillnad. Samsung säger nu att det är ett känt fel och att de kontaktat Korea ang. detta.

    Det intressanta är att kalendern synkar både via WiFi och 3G...

    Min enkla lösning tills de fixat detta är att använda Moxier Mail som fungerar fint.

    Märkligt att tredjeparts-appar fungerar men inte den "inbyggda".
     
  10. nybom

    nybom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos
    ROM:
    Stock
    Jag har också felanmält, via deras hemsida, de vill att jag skall lämna in telefonen... för att den bara synkar med push, känns verkligen som ett hårdvarufel ;)

    Blir väl att avvakta en uppdatering, suck.
     
  11. Optiman

    Optiman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppdatering: Kalendern-synkningen via 3G fungerar inte. (Var bara jag som var lite förvirrad.) Fungerade dock via WiFi (kan inte testa igen så WiFi-nätet nu är nere :().

    På frågan om man kan backa till version 2.3 svarar supporten att man måste lämna in den till ett service-ställe (Stockholm, Göteborg, Malmö). Inte ett lysande alternativ för oss i andra städer...

    Blir att köra Moxier till uppdatering kommer...surt!!!
     
  12. Gonjer

    Gonjer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ingen som har en lösning på detta, många kunder har den senaste Android 4.0.3 och det blir anslutningsfel.
    För mig funkar de med deras konto i min mobil, kör custom 2.3.6. Så något ligger i Android 4.0.3 som stör.
    Testat att byta APN, kör på WiFi, byta SIM-kort.