Tips: Android 4.0.4 nu släppt till samsung galaxy s2 lte

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av ergotype, 4 oktober 2012.

1. 4x12Tum

4x12Tum Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Nätet har inte varit så stabilt på senare veckor på vare sej Telia eller Tele2, för idag har den nästan bara gått på 3G och 4G nätet. (3G vid samtal)

Ja är den på 2G när man snackar så kan man glömma att kunna gå ut på nätet!

Inte en enda gg har den tappat mottagning nu fast den har hoppat mellan alla näten! :-)

2. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag har inget problem med inkommande samtal, utgående samtal med min GingerBread. Ska jag våga uppdatera? :P ni får gärna komma med fler fördelar. Annars går det väl att nedgradera sig igen va? I så fall, hur?

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

3. jkristiansen

jkristiansen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Någon som har tips på uppdatera sida nu med ics utan att behöva scrolla hela vägen upp? Tidigare räckte det att trycka på vänster knapp.

4. rickard_nr1

rickard_nr1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

har någon annan som upplever att nerladdningar av appar går toksegt? samma med bifogade filer i mail, men från webläsaren går de fort?

5. joonathan.93

joonathan.93 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som vet hur man får bort det fruktansvärt irriterande kameraljudet som även är på vid tyst läge? :/

6. Shyne

Shyne Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min S2 LTE från Tele2 blev mycket långsammare (lagg i sms och e-mail bl a) och buggig (webläsaren kraschar bl a) efter uppdateringen. Har dock inte gjort någon återställning än.

Hur gör man enklast en backup/återställning av sina filer om man vill fabriks-återställa telefonen?

7. John-Erik

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag upplever samma sak på smsappen. Att jag var för nyfiken och uppdaterade -.-

8. Tetsujin

Tetsujin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har någon variant av det problemet, men det verkar bara gälla Swiftkey för mig. Kör jag med handcent (framför allt i popup-läge) så går det sjukt segt att skriva. Stock-keyboard funkar dock fint.

Vad jag har läst så har fler klagat på att swiftkey blir segt i ICS, även folk som har andra telefoner, men det verkar inte vara något de är så intresserade av att fixa.

9. rickard_nr1

rickard_nr1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

hmm ja kör också med swiftkey å handcent men upplever ingen tröghet.

Har ju telia firmwaren i min tele2lur funderar på om man skulle lagt in tele2 firmwaren istället är de bara å ladda in?

Last edited: 22 november 2012
  10. Shyne

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har också Swiftkey. Minns inte hur Samsungs tangentbord ska bete sig i normalt fall men just nu är den skit. Känner inte att uppdateringen har tillfört något positivt alls. Bara gjort enheten sämre. Kan tillägga att jag har återställt telefonen efter uppdateringen.

Blir så jävla irriterad över att Samsung bara ignorerar oss och vägrar erkänna hur de har misslyckats. Kan vi inte samla oss och göra en gruppstämning eller något? :)

11. docky34

docky34 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det är fruktansvärt dåligt av både samsung och operatören tycker jag. Jag lämnade in min på reparation 2 dagar innan ICS släpptes för tele2 användare. Är lite rädd för att de kommer endast att uppdatera telefonen och skicka tillbaka.
    Som jag redan nämnde innan så har telia börjat byta ut telefonerna mot S3 eller S3 LTE. Har pratat med en kille i teliabutiken i Jönköping.

Så fort jag får min telefon tillbaka kommer jag att testa den och se om det är fortfarande samma fel på den. Om det blir fallet då åker den tillbaka på direkten och kommer att blanda in både ARN och konsumentverket. Jag är skittrött på telefonen och orkar inte göra fler reparationer. (den har varit där 4 ggr och fruns har varit 5 )

MVH

12. John-Erik

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jo.. Jag kommer prova lämna in min telefon i utbyte mot någon annan ny. Fast jag väntar efter Xperia V kommer så ska vi se om det går att byta till den. Snyggare än S3 LTE.
    Känns inte så att jag har moral nog att sälja en telefon som denna på andrahandsmarknaden.

13. birdok

birdok Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag är besviken!
    Fortfarande så är 4G obrukbart så länge man inte är "galvaniskt ansluten mot Barsebäck" som någon sa tidigare. Batteriet räcker inte en hel dag ens i standbyläge!
    Sätter man den i laddaren så förbrukar den lika mycket som laddaren ger om man använder den samtidigt...
    Den fryser, laggar och har sig som den aldrig gjort förut, det enda positiva är att det går att nå mig om man har den i 4G-läge och att vi äntligen fick ett modernt operativsystem, ICS.

14. jkristiansen

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Jag är nöjd med min nu. Allt verkar fungera som den skulle gjort för redan 8 månader sen förutom att den kan vara hopplös att skriva i kommentarsfält och detta fältet då markören hoppar runt osv. Batteriet är ju riktigt dåligt även med lite användande så går det max fyra tim och minst 6tim att ladda fullt. Men batteriet var dåligt med 4G innan ics med. Med 3G är de bättre batteri tid än vanliga sgs2 jag hade innan.

Vad ska det vara för batteri tider på denna mobil?

15. Shyne

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samsung hävdar att batteriet ska hålla i 96h med 4G, vilket är väldigt långt ifrån verkligheten även i standby!

16. jkristiansen

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G7 ThinQ
    96h, är det helt i standby med allt avaktiverat eller vid normal användning?

Min har alltid vid 4G igång bara hållt i max 4 tim vid mycket lite samtal sms och surf. Är det lite att göra en dag på jobbet och surfar en del så får jag sätta i laddaren efter 2 tim.

Drog tex ur laddaren när jag stack på lunch idag med 99% batteri kl 12. Nu kl 13,30 är den nere på 76% och då har jag knappt använt telefon. Det är ju långt ifrån 96 tim.

17. jonsjo

jonsjo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung Galaxy s20+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s20+
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB s7+
    Låter extremt dåligt. :/ Har råkat ut för det ett par ggr totalt att den drar så pass mycket men då har omstart av telefonen löst det. Just nu ligger jag på 59% kvar efter ca: 7 tim. 1 samtal, 5 - 6 st Sms skickade, några få mottagna. Spelat lite + ljudbok på väg till jobbet = ~30 - 40 min... 4G hela tiden.

18. jkristiansen

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Ska testa starta om för annars är det nåt riktigt fel på min mobil alt om det kan vara 4G masten här som på nåt sätt drar ur min mobil??

Har nu kl 15,46 19% kvar sedan kl 12. Inga sms inga samtal nästan ingen surf pga möte på jobbet. Har alltid varit så med 4G. Måste ju vara fel??

Obs har alltid skärmljusstyrkan i botten vid surf och hemskärm.

Last edited: 27 november 2012
  19. jonsjo

jonsjo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung Galaxy s20+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s20+
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB s7+
    Hemma i vardagsrummet hade jag tidigare väldigt låg hastighet på 4g (1 - 2 mbit) och den drog mer där än i andra ändan av lägenheten där jag hade full fart. Full täckning överallt. Dock inte jätteskillnad i batteriåtgång, men det märktes absolut. Det har försvunnit nu iaf så jag tror det har varit nått med den masten. Samma sak på jobbet. Tills för några veckor sedan så låste sig 4g väldigt ofta när jag var vid min plats. Rörde jag mig i huset en bit så lossnade det. Troligtvis mastbyte. Det hände i princip 4 av 5ggr när jag kom tillbaka till min plats efter varit på språng.

20. Shyne

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

De räknar nog med optimala förhållanden och i standby när de säger 96h. Men det ska inte vara mycket begärt att det ska gå att använda telefonen en hel dag. Nu för tiden har jag alltid 4G av för att det drar för mycket batteri. När jag precis hade fått telefonen låg den i standby övernatt med full mottagning och hade då dragit 35%. Här om dagarna hade jag ganska låg mottagning med 4G och då hade mer än halva batteriet slukats på bara ett par få timmar. Ska göra ett par fler tester innan jag lämnar in den på service. Är tydligen ett måste att minst lämna in den 1 gång innan man kan gå vidare.. Ska se om jag kan få en lånetelefon under tiden.

Någon som har lämnat in sin telefon på service för dessa problem? Vad kom de fram till?