Så trist, jag som hade hoppats att det skulle komma något nu innan sommaren. Sånt här kostar tid tyvärr...
Bättre att dom väntar än att dom släpper uppdateringar som blir värre än innan :-) Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
Det viktigaste är nog ändå hur de sköter informationen till kunder. Ju mer och korrekt information (som också kan verifieras i efterhand) desto bättre. Får inte bli att de ger information som senare visar inte ha varit riktig.
Mer information innebär ju i regel att det blir mer som behöver tas tillbaka. Antingen så blir det ju så eller så får man dra ner på vad man säger.
Jag jobbar själv med service inom IT branschen, och en av de viktigaste sakerna är att hela tiden hålla kunden underrättad av vad som händer med ett ärende. Sedan att det inte alltid som det var tänkt/planerat från början är mycket lättare för kunden att förstå och ta så länge de blir kontinuerligt uppdaterade under ärendets gång. De allra flesta hår då inga problem med att det kanske tar lite längre tid än det var planerat då de vet vad som hänt. Däremot att inte säga något till kunden är som att be dem gå till någon annan nästa gång. Så jo, mer information är bättre än ingen alls, och som jag skrev i förra inlägget så ska den ju helst vara korrekt, sedan spelar det mindre roll om den är positiv eller negativ så länge man som kund är underrättad.
Ofta är det bättre att ta till lite i överkant när man säger hur lång tid det tar. Kunden blir lite irriterad för att det ska ta tid men blir glad om det blir klart tidigare. Att komma efter ett tag och säga att det tar längre tid är inte populärt. Bättre att ta det direkt...