Tips: Android 4.2 - sakta men säkert!

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av Ascii, 30 november 2012.

1. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Den på XDA erkända utvecklaren Andy572 har för ungefär två veckor sedan dragit igång ett projekt där han vill få Android 4.2 Jellybean att fungera på våra lurar. Han började från absolut 0 och har nu kommit såpass långt att ett UI syns efter boot, och nu funkar även grafiken, enligt han själv.

Väldigt intressant, och det har även fått upp en massa ögon. Xda-länken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1998214

Vad tror ni? Kommer det bli något intressant utav det?

masze gillar detta.
  2. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Jag tror det blir som med "Team Android Jelly Bean" till SGS I ungefär. Han är den första som får det att boota men lägger ner projektet när CM-teamet får upp sina nightlies.

Tyvärr, får man säga. Då han sliter men hamnar i skymundan efter det.

Dock kul grej och ett lärorikt projekt :)

Edit:

För att sedan ens kunna vara säkra på att Cm kommer lägga ner tid och ordentliga krafter på SIII är inte 100% säkert om inte Samsung skärper sig ordentligt. Så här skrev de för några dagar sen:

"Without working HWC, any source present in the rest of the graphics subsystem (such as HDMI support) isn't of use to us, since it is all tied into HWC."

Hela posten går att läsa här.

Last edited: 1 december 2012
  3. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Kan ju alltid hoppas att han är lika duktig på TripNRaVeR som utvecklar till One X. Var ju nästan först att få en fungerande 3.X kernel på One X. Han fick även Wifi-teethering att fungera som de flesta andra inte verkar få igång riktigt. I stort sett på egen hand också :)

Dock så tynger hans attityd ner allt en hel del... menmen :)