Android 4.3 släcker WiFi

Diskussion i 'Allmänt' startad av Gunno, 8 aug 2013.

  1. Gunno

    Gunno Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2013
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sedan jag installerade 4.3 fungerar inte WiFi-anslutningen på min surfplatta (Nexus 7). Har läst på webben att jag inte är ensam om problemet. Har försökt med appen WiFi Connection Fixer utan resultat. Har även sett att mobiltelefoner drabbats.

    Nån som har nåt tips eller ska vi måsta vänta på nästa utgåva av Android innan vi kan använda våra apparater :(
     
  2. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tja, du behöver nog inte vänta till 5.0. Men det kan komma en ny version av 4.3 som löser buggen. Men har du testat att installera om ditt 4.3 på nytt, för att se så att det inte var första installationen som blev tok? Det kan ju hända att Wi-Fiproblemet försvinner vid en ominstallation. Om inte, så är det då troligen en bugg, eller fel på radiosändaren för wifi. Men om den har fungerat tidigare så är det säkert inget fel där. DU kan ju alltid gå tillbaka till förra os-versionen också.
     
    Gunno gillar detta.
  3. Gunno

    Gunno Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2013
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svar. Jag vet varken hur man ominstallerar eller går tilllbaka till tidigare OS. Skulle gärna försöka gå tillbaka till tidigare OS eftersom jag läst om många i amerikanska forum som har samma problem med 4.3.
    Hur gör man då för att gå tillbaka till tidigare OS? WiFin funkar på all annan utrustning.
     
  4. rogerfah

    rogerfah Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem efter uppgradering till 4.3. Men mitt problem visar sig dock så att det har slutat fungera endast på min arbetsplats WiFi. (Funkar för mina övrig kollegor). Hemma funkar det och på diverse hotell som jag har vistats på under semestern, flygplatser m m.
     
  5. Gunno

    Gunno Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2013
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter ett par dagar utan åtgärd började wifin fungera igen??:-)

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2