Fråga: Android 4.4.4

Diskussion i 'Sony' startad av Eraiser, 4 nov 2014.

  1. Eraiser

    Eraiser Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Iphone 6S
    Platta:
    Sony Z2
    Någon som uppdaterat ännu? Isåfall, vad upplever ni för förbättringar/försämringar?

    Skickat från min HTC One via Tapatalk
     
  2. Parika

    Parika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Försökte uppdatera igår, men trots att PC-Companion sa att det fanns en uppdatering så fungerade det inte. Sony har tydligen något problem...

    Är speciellt nyfiken på ifall problemet med ljudet i osynk på Netflix är löst. Jag tillhör dom drabbade av det...och det är sjukt irriterande.
     
  3. Eraiser

    Eraiser Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Iphone 6S
    Platta:
    Sony Z2
    Försökte också men råkade ut för samma sak som dig, ska testa idag igen och se om det går att uppdatera. Hmm, osynk med ljud i netflix? Har inte hunnit testa om jag har detta problem, ska kolla det sen. Ett problem jag råkat ut för är däremot att touchen kan bli väldigt dålig, detta inträffar dock bara ibland och när jag spelat clash of clans och det verkar ha att göra med ram-minnet blir för lågt, när jag kört tex clean master och boostar enheten/ram-minnet så funkar touchen som den ska igen.

    Ska iaf bli kul att se vad den här uppdateringen gör, sen är det väl bara att vänta ett par månader på att lollipop ska anlända

    Skickat från min HTC One via Tapatalk
     
  4. Parika

    Parika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem med touchen. Men det händer bara ibland. Helt random tycker jag. Kopplar inte ihop det med att jag kört tunga minneskrävande grejer.

    Jag frågade faktiskt här på forumet om ifall alla hade problem med ljudet på Netflix, eftersom jag läst om det lite varstans. Fick svar att några inte hade det...så jag hoppades. Men nu har jag läst mer..och blir förvånad ifall det verkligen fungerar för vissa. Ljudet ligger någon tiondel i osynk, och det är fruktansvärt irriterande. Verkar oklart om felet ligger hos Sony eller Netflix. Dom flesta verkar luta åt Sony. Det har i alla fall inget med nätverket hemma att göra. Alla andra streamingtjänster fungerar på plattan, och Netflix funkar utmärkt både på datorn och via chromecast.
     
  5. Eraiser

    Eraiser Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Iphone 6S
    Platta:
    Sony Z2
    Nä jag kan ju inte svära på att det beror på brist av ram som touchen ballar ut, men när det har hänt och jag frigjort ram så har problemet försvunnit, men det kan ju också vara så att det bara dyker upp lite random och jag haft lite flax att det har försvunnit? Grymt irriterande när det händer iaf

    Jag har iaf uppdaterat min platta nu, har även testat netflix som hastigast men upplever inte ljudet som osynk med bild. Men jag har som sagt bara testat det som hastigast, ska hårdtesta lite mer under dagen och återkommer sen.

    I övrigt verkar plattan stabil efter uppdateringen, men det tar väl ett tag innan man upptäcker nått problem, batteridränage, random reboots mm.

    Skickat från min HTC One via Tapatalk
     
  6. Sweetleaf

    Sweetleaf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    otroligt går inte uppdatera blir sammalika somnär man försökte med mobilen i går och i förmiddas :(
     
  7. Parika

    Parika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Uppdaterat OTA nu. Gick utmärkt. Inte hunnit kolla så mycket...men det flyter fint. Och nya skärm layouten är en klar förbättring :)
    Och...tadamm...nu är ljudet på Netflix i synk . Lovely!!! :D
     
  8. AlexE

    AlexE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Uppdaterade via PC companion. Har inte hunnit testa annat än remote play med ps4,fubgerar mycket bra. Även att spegla plattan till chromecasten fungerar fint.
     
  9. Parika

    Parika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Åh! Har plattan nu stöd för spegling till chromecast också? Hade för mig att det var Google som "bestämmer" vilka telefoner och modeller som har stöd för detta. Hade inte förstått att även den funktionen ingick i uppdateringen.
     
  10. Eraiser

    Eraiser Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Iphone 6S
    Platta:
    Sony Z2
    @Parika,kul att det löste sig med ljudproblemen i netflix för dig skulle precis skriva här att jag testat under dagen och att det fungerar för mig.

    En annan sak jag märkt är att dom efter uppdateringen tagit bort möjligheten att boosta volymen=x-loud. Lite tråkigt för jag tycker det är ganska dålig maxvolym nu.

    Skickat från min HTC One via Tapatalk
     
  11. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Google har i dagarna lagt till stöd för Z2 och Tablet Z2. Jag prövade igår och det fungerade bra. Skönt att du fått bukt med Netflix. Själv hade jag problem med vissa spel när det kom till sync och ljud, får hoppas det ordnas för mig.
     
  12. Peterboxy

    Peterboxy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppdaterade för några dagar sedan och det stora ändringen jag upplever är att den startar om sig ett par gånger om dagen. Hade inga problem innan, men nu är det helt hopplöst.
    Någon som upplevt samma sak?
     
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Märkligt. Sker det i samband med något eller verkar det ske sporadiskt bara? Jag hade nog provat en fabriksåterställning även om det är rätt drygt. :(
     
  14. Peterboxy

    Peterboxy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är väldigt slumpartat, ibland funkar det i någon timme, medan ibland efter bara några minuters användande. Även så har den startat om sig ibland just efter en omstart innan jag hunnit starta några appar manuellt.

    Lite bökigt med en fabriksåterställning men får nog bli det.
     
  15. Parika

    Parika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Bara positivt såhär långt med nya uppdateringen måste jag säga. Men en sak stör lite. Jag har Sonys original skärmskydd/fodral. Tidigare har skärmen automatiskt låsts när man stängt fodralet....men inte nu längre. Någon annan som kan bekräfta?
     
  16. Sweetleaf

    Sweetleaf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Jag kör med ett Krusell fodral och det har samma funktion och det funkar då iallafall fortfarande
     
  17. Parika

    Parika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Men så skumt. Då måste det bero på nåt annat. Kan inte komma ihåg om det hände precis efter uppdateringen eller inte. Men nära på i alla fall. Någon som vet vad det är som gör att skärmen låser när man stänger locket? Någon sensor kanske?
     
  18. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag skulle gissa på magnetism men det finns säkert nån som vet. Magneten borde sitta i fodralet om jag har rätt
     
  19. Parika

    Parika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Magneten i fodralet fungerar bra. Precis som vanligt. Det enda som händer...eller rättare sagt INTE händer är att skärmen släcker ner (låser) när jag stänger locket. Märkligt
     
  20. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Ok, du har en magnet för att hålla ihop fodralet, förmodligen ganska vanligt. Tidigare var det inte ovanligt att man triggade nånting genom att använda en magnet och ett tungelement som var normally open (NO) eller normally closed (NC). När magnet påverkar tungelementet ändrar den läge. De tungelement jag sett har varit relativt stora och knappast praktiska i slimmade paddor och telefoner men jag tror ändå att funktionen är löst på liknande sätt. Kanske med magneten för låset eller en separat magnet insydd i skyddet.

    Okej, nu har jag testat med en magnet. Precis till höger om frontkameran sitter en sensor, tungelement eller annan, som släcker skärmen - och tänder när magneten avlägsnas