Väntar också på kitkat till min platta. Känner inte att man ska behöva göra massa ***** workarounds för att få in en enkel uppdatering. Den är ju inte knuten till någon operatör eftersom den kör wifi.
För att summera så är jag supernöjd med uppdateringen till Kitkat. Av de första kommentarerna för Telefon Z och Tablet så verkade den första uppdateringen föra med sig massa lagg och problem. Kanske var därför Sony dröjde så länge med att släppa till resterande för de ville fixa alla problem? Jag kan inte anmärka på något förutom wifianslutningen som jag ibland tycker tappar och laddar onödigt länge vilket är lite frustrerande. Kan lika gärna vara mitt kassa mobila bredband som gör det i för sig. Jag var inne på att köpa Z2 plattan men skippar det nu och kör vidare med denna!
lägg även in mirror enabler om du har chromecast. funkar fint med root. sitter nu med en otg adapter och mitt fysiska logitec tangentbord. fick helt plötsligt en android smart tv
Och nu måste jag ju undra om ngn hört ngt rykte om 4.4.4 till Xperia tablet Z? :-) Inte är väl plattan så föråldrad att den inte förtjänar detta? :-P Eller måste man peta in TR... :-/
Tablet Z Efter jag uppdaterade min 16Gb wifi har den blivit riktigt seg. PPlus att den laggar när jag kollar på film genom Filmer appen. Någon mer som har detta problem?
fick nu 4.4.4 (10.5.1.A.0.283) Blåste rent hela plattan då jag tyckte att den laggade ihop totalt efter att ha rootat med towelroot. as new
Kollade XDA och det verkar som om det inte funkar, så det blir att vänta lite innan det blir dags för uppdatering.
Ni som installerat 4.4.4, finns möjligheten med olika användare kvar? Skickat från min D5503 via Tapatalk
Har just köpt en ny tablet z och kört in alla uppdateringar som fanns. Har nu 4.4.4. Nu har den fina tabletanpassade inställningsmenyn med en list till vänster och innehållet till höger försvunnit och ersatts med nån mobilversion med enbart listan som bara är utdragen. Den snygga Drop down listen i mitten som fanns från början innan jag uppdaterade är också borta och nu har jag en gammal svartvit sak jag kommer ihåg från nån gammal androidversion. Ska det vara såhär? Hur ser 4.4.4 ut för er?