Xposed är ett ramverk som gör att du kan installera moduler som ändrar vissa saker i systemet. Några exempel på moduler jag inte kan leva utan:
AdAway - tar bort 95 % av all reklam, både på webben och i appar.
Always Correct! - gör så att SwiftKeys ordförslag kan användas i alla fält, som exempelvis lösenord och spel. Väldigt smidigt för trötta tummar.
G4 Tweakbox - så många grejer att ändra så att jag inte orkar lista dem alla. En av de bästa (som även finns genom andra moddar) är att kunna ändra vad olika knappar gör. Jag har satt så att när jag håller in bakåtknappen stängs den app jag har öppen för tillfället ner ordentligt ("dödas"), oavsett var i appen jag är. Andra är att ta bort dryga systemljud, som när en ändrar volymen.
Greenify - utökade funktioner i Greenify för att spara mer batteri. Du kan exempelvis Greenify:a systemappar.
Hide Xposed IME - ta bort den enerverande Input Switcher-notifikationen när en skriver. Finns även genom G4 Tweakbox.
Play Store Changelog - Changelogs för appar i Google Play är automatiskt expanderade, inget extra klick nödvändigt.
SpotifySkip - lurar Spotify att tro att mobilen är en surfplatta så det går att skippa låtar obegränsat.
Xinstaller - massor av saker relaterat till installation och avinstallation. Exempelvis avstängd kontroll av signaturer, automatisk installation (utan att få frågan om du vill installera), visa gammalt och nytt versionsnummer vid installation, installera i bakgrunden, mm.
Xorware - Möjlighet att ha en widget med knappar för att slå på/av olika saker i systemet. Jag använder den för att kunna byta mellan 2G, 3G och 4G utan att behöva gå in i inställningar, då jag vill köra 2G för det mesta för att spara batteri. Byter till 3G eller 4G enbart när jag behöver det.
Xposed Torch - använder jag för att sätta så att långtryck på volym upp-knappen tänder kameralampan när telefonen är i sleep.
Det var bara några exempel. Klarar inte att uppgradera till ny version av Android innan jag säkert vet att Xposed fungerar.

Click to expand...