Tips: Android 6.0 update KDZ only H815 (H81520A_00.kdz)

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av waghead, 24 okt 2015.

1. nortish

nortish Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

2. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Ni som har kört 6.0 ett tag nu, är det något ni stör er på eller fungerar den bra? Har inte uppgraderat än men är lite nyfiken...

3. Stormchain

Stormchain Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G4
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet LTE
    Funkar hur bra som helst!

4. wargreymon

wargreymon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

Inget direkt problem jag kan komma på. Går som på räls.

5. nortish

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Kan man roota lite enkelt utan att låsa upp bootloadern?

6. wargreymon

wargreymon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

Inte just nu, men kanske kommer.

7. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Uppdaterade för cirka två veckor sen och kan bara säga att jag är riktigt nöjd. Det jag också kan säga är att även om denna är en av de största uppdateringarna i Androids historia så är majoriteten av skillnaderna under huven så att säga. Allt ser mer eller mindre likadant ut och ter sig på samma sätt, dock med betydligt mer flyt och bättre responsivitet. Rekommenderar absolut att göra en uppgradering om du inte gjort det. Som vanligt rekommenderar jag alltid att göra en återställning innan du uppdaterar till en helt ny Androidversion samt säkerställa att batteriet är fulladdat när du gör uppdateringen.
    Har du några frågor eller funderingar är det bara att pinga!

8. inact_0030

inact_0030 Guest

Jag kan inte hitta så mycket negativt att tala om, dock en massa positivt! Bättre flyt, bättre respons, något bättre batteritid, bättre kamera nu med ett helt manuellt läge och slow motion på videon. Säkert fler saker också som jag inte kan klämma fram just nu!
    Det enda negativa jag kan komma på är att man nu inte kan välja att spara nedladdad spotifymusik på SD-kortet. Även att flytta appar till SD-kortet är borttaget. Apparna lägger automatiskt en hel del där ändå verkar det som, men själva programfilerna ligger på det interna minnet.
    Troligen hänger denna förändring ihop med att man har fått upp hastigheten i systemet och då fungerar det inte att ha det relativt långsamma externa SD-kortet (detta i förhållande till det interna minnet) monterat som internt minne.
    Personligen spelar detta ingen roll för mig, jag väljer hellre bättre flyt i systemet och man kan fortfarande välja att spara foto och video på SD-kortet och det är det viktigaste för mig eftersom videofiler blir mycket stora. Jag har dock sett en del andra på andra forum bli mycket upprörda över detta, troligen för att de vill ha många mycket stora spel installerade. Personligen har jag bara det installerat som jag använder och då har jag svårt att se att det kan bli problem, i alla fall för mig! :)

9. Snah

Snah Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136

MINA ENHETER

Varför vill du inte låsa upp bootloadern?

10. nortish

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Vet egentligen inte riktigt :) är väl mest om jag skulle sälja luren som jag tänker att det kan vara bra om den är orörd.

11. Snah

Snah Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136

MINA ENHETER

Och vem skulle orka bry sig? Skulle köparen ens veta vad det är? Lås nu upp bootloadern. ;)

12. nortish

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Haha du har en poäng faktiskt. Får se om jag hinner med det till helgen. Testade MM i någon dag el två när det kom. Gillade inte riktigt att de gjort om ljudprofilerna igen.

13. nortish

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Men man vänjer väl sig vid det också..

14. Snah

Snah Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136

MINA ENHETER

Man vänjer sig nästan vid allt, utom att inte ha Xposed när man haft det. Kör hårt och lycka till!

15. nortish

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag har aldrig satt mig in i xposed så jag har ingen koll på fördelarna med det. Men jag har förstått att folk gillar det. Något att testa i framtiden.

16. Snah

Snah Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136

MINA ENHETER

Xposed är ett ramverk som gör att du kan installera moduler som ändrar vissa saker i systemet. Några exempel på moduler jag inte kan leva utan:

AdAway - tar bort 95 % av all reklam, både på webben och i appar.
    Always Correct! - gör så att SwiftKeys ordförslag kan användas i alla fält, som exempelvis lösenord och spel. Väldigt smidigt för trötta tummar.
    G4 Tweakbox - så många grejer att ändra så att jag inte orkar lista dem alla. En av de bästa (som även finns genom andra moddar) är att kunna ändra vad olika knappar gör. Jag har satt så att när jag håller in bakåtknappen stängs den app jag har öppen för tillfället ner ordentligt ("dödas"), oavsett var i appen jag är. Andra är att ta bort dryga systemljud, som när en ändrar volymen.
    Greenify - utökade funktioner i Greenify för att spara mer batteri. Du kan exempelvis Greenify:a systemappar.
    Hide Xposed IME - ta bort den enerverande Input Switcher-notifikationen när en skriver. Finns även genom G4 Tweakbox.
    Play Store Changelog - Changelogs för appar i Google Play är automatiskt expanderade, inget extra klick nödvändigt.
    SpotifySkip - lurar Spotify att tro att mobilen är en surfplatta så det går att skippa låtar obegränsat.
    Xinstaller - massor av saker relaterat till installation och avinstallation. Exempelvis avstängd kontroll av signaturer, automatisk installation (utan att få frågan om du vill installera), visa gammalt och nytt versionsnummer vid installation, installera i bakgrunden, mm.
    Xorware - Möjlighet att ha en widget med knappar för att slå på/av olika saker i systemet. Jag använder den för att kunna byta mellan 2G, 3G och 4G utan att behöva gå in i inställningar, då jag vill köra 2G för det mesta för att spara batteri. Byter till 3G eller 4G enbart när jag behöver det.
    Xposed Torch - använder jag för att sätta så att långtryck på volym upp-knappen tänder kameralampan när telefonen är i sleep.

Det var bara några exempel. Klarar inte att uppgradera till ny version av Android innan jag säkert vet att Xposed fungerar. :)

17. nortish

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Holy crap. Där var en hel del grejer som skulle underlätta för mig. Har aldrig fattat att man installerar diverse moduler för att få ut funktionerna. Tack!!

18. Snah

Snah Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136

MINA ENHETER

Lugnt! Jepp, det är en guldgruva! Hade ingen koll på det heller tills Greenify ville ha det för alla funktioner. Du ska se vilka roliga teman man kan få på navigationsknapparna längst ner med G4 Tweakbox. Absolut nödvändigt! Oc naturligtvis kommer även du, liksom tusentals andra, hädanefter att ha TeleSnah som operatör. [emoji12]

19. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Dum fråga! Om jag lägger in 6.0 via datorn, nollställs telefonen då eller fungerar uppdateringen på samma sätt som om man får den OTA?

20. inact_0030

inact_0030 Guest

Du kan välja att uppgradera (behålla inställningar) eller fabriksåterställa (refurbish) i LGUP.