Android appar fungerar annorlunda beroende på vilken telefon som appen körs på?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av relaxer, 9 maj 2010.

1. relaxer

relaxer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej

Jag har tillsammans med en vän utvecklat en applikation som vi testat i emulator och på ett gäng olika telefoner vi hade tillgång till (t.ex. x10, N1, G1) och anpassat layouter mm för att allt ska se bra ut. När vi kände oss nöjda la vi upp appen på market.

Efter en tid börjar vi få in felrapporter på att appen inte startar på motorola droid överhuvudtaget (missing security permission) vilket är konstigt då det borde vara lika för alla android telefoner?

Från HTC Tattoo användare får vi krascher vid varje knapptryck. Ska försöka få tag i en Tattoo på måndag så jag får lite loggar men det här känns helt absurt.

Är det någon som upplevt något liknande? Att era appar fungerar felfritt i emulatorn och på några telefoner men inte alla?

2. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Det är väldigt många appar som inte fungerar som det ska på just Motorola Droid/Milestone. Vet inte varför, men har sett det väldigt ofta.

Tattoo har en lägre skärmupplösning, och det kanske strular lite? fast om det fungerar i emulatorn så bör inte det vara några problem.

3. relaxer

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för svaret, skönt att veta att det inte bara är vår app som strular på motorolas telefoner.

Ja man kan ju tycka att om det fungerar i emulatorn så borde det fungera i telefonen men jag får dubbelkolla på en riktig tattoo för att vara säker.

4. juanez

juanez Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Detta är ju en av det stora svagheterna (men även styrkan?) med android... hårdvaran varierar kraftigt. Detta resulterar i att appar som funkar på maskin X inte gör det på maskin Y.

Ta exvis avsaknad på multitouch i Xperia 10.
    Olika upplösning i sensorerna (accelerometern) på de olika mobilerna.

Listan kan göras lång. Detta är tyvärr den verklighet man får leva i iom att plattformen är öppen och olika tillverkare gör olika kompromisser...

5. relaxer

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo, det är sant fast allt våran app gör är http requests så det borde väl alla telefoner klara kan man tycka :D

6. Fredrik

Fredrik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

I min app kör jag med DefaultHttpClient, har inte fått in några error om det på någon plattform än, kör det tillsammans med MultipartEntity libs från Apache. Allt som behövs är internet permission (även på droid)

-Fredrik

7. relaxer

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag använder HttpURLConnection som ska fungera.
    Fått bekräftat att det funkar på en droid med Cyangenmod, kör du orginal firmware elelr cyanogen?

8. Fredrik

Fredrik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Utvecklare på en orginal Nexus & en Magic med CM 4.2