Android Auto - Ljudproblem

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Hildebergsanders, 17 maj 2020.

  1. Hildebergsanders

    Hildebergsanders Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Både jag och min fru har ominstallerat Android Autos senaste version på våra mobiler och har nu problem att få vägledningsljud i bilen. Vi får inget vägledningsljud i Google Maps då vi lyssnar på radions ljud. Däremot om vi kopplar på Spotify. Vad kan det bero på? Någon som upplever samma problem.
     
  2. edvinnn

    edvinnn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2012
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Xiaomi 11T
    Övrigt:
    Galaxy Watch 4
    Standardinställningen på Maps hos Android Auto är endast ljud när oförutsedda förseningar uppstår. Man kan dock slå på ljud för navigering också.
     
  3. Hildebergsanders

    Hildebergsanders Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    edvinnn, Varför fungerar det när vi är uppkopplade mot Spotify och inte mot Sveriges Radio? Hur menar du att man ska få det att fungera mot navigering? Var någonstans slår man på det? Vi har provat i Inställningar i Android Auto och även försökt spela upp testljud, men det fungerar inte.
     
  4. edvinnn

    edvinnn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2012
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Xiaomi 11T
    Övrigt:
    Galaxy Watch 4
    Det kanske är något annat problem då... låter lite konstigt. Har inte möjlighet att visa nu, men ska ta en bild nästa gång jag sitter i bilen på vilken inställning jag syftar på.