Problem: Android Auto vill inte ansluta

Diskussion i 'Samsung Galaxy Z Flip 3' startad av ElecTriX, 11 nov 2021.

  1. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Min förra S10e kunde ansluta direkt så fort man kopplade in kabeln men min nya Flip 3 verkar ha rejäla svårigheter med detta. Jag har testat följande:

    1. Ta bort alla bilar ur Android auto - Ingen skillnad
    2. Ta bort bluetooth-sammankopplingen i både bil och mobil sen ansluta igen - Funkar, men bara tills nästa omstart av bilen
    3. Via bilen försöka starta Android auto (min bil visar "Koppla in kabel för att starta android auto" men den timar ut.

    Ibland så händer det att jag får upp en notis i min telefon när jag anslutit via bluetooth "Denna enhet har stöd för Android auto. Anslut med kabel för att starta Android auto."
    Då kopplar jag in kabel och den försöker starta AA men efter en stund kommer meddelandet att den misslyckades ansluta till "skärmen".

    Någon mer som har strul med detta? Har en Peugeot.
     
  2. bkam

    bkam Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Inte för det hjälper dig men jag har med en Peugeot 2017 och i den funkar den kanon bra med min flip, kör även med an aawireless som gör livet så mycket bättre för AA . Ville mer säga att det inte är ett generellt fel
     
    ElecTriX gillar detta.
  3. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Misstänker att det är min telefon som spökar på något sätt - det kom ut en uppdatering av AA för inte jättelänge sen. Men jag ska testa lite :)

    Söker för fullt efter en aawireless också då jag är så trött på kabel - kul att höra att det funkar i Peugeot också!
     
  4. bkam

    bkam Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Men jag har läst att vissa kablar funkar sämre för detta än andra, så testa med ett gäng olika
     
    ElecTriX gillar detta.