Android barnvänligt?

Diskussion i 'Allmänt' startad av 7aces, 29 apr 2012.

  1. 7aces

    7aces Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Är i köpsvängen efter en surfplatta. Tanken är att min 2åriga son här hemma ska ha utbyte av plattan, är det någon som har erfarenhet av android plattor och mindre barn, tänker främst på app utbudet av bra pedagogiska appar. Efter en väldigt snabb googling så verkar det finnas mer av den varan till ipad.? Föredrar android pga a öppenhet och billiga plattor typ htc flyer. Men om app utbudet är mycket bättre på ios så har man kanske inte så mycket val hm. Ja som sagt någon som vet mer om detta?
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    app-utbudet för just barnspel och pedagogiska program är flera ljusår bättre på ios än på android. Det är som att jämföra en musköt med en laserpistol ;)
     
    7aces gillar detta.
  3. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    jag har haft lite erfarenhet av liknande, när jag var på semester i mitt hemland var min lillkusin väldigt stökig.. och jag lät han spela på min xoom som jag hade då.. det funkade klockrent varje gång. :)
    det hade såklart funkat på en ipad också minst lika bra, men för barn spelar det roll bara att det är kul.. och det finns ju definitivt en drös enkla spel på android.. och android plattor brukar kosta mindre.. så jag rekommenderar det ! :)
     
    7aces gillar detta.
  4. sweeedie

    sweeedie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja det är barnvänligt

    Min dotter är snart 3 år och har kört hårt på min galaxy tab.

    Jag har kollat upp utbudet med jämna mellanrum och det ökar stadigt.

    Flera av tillverkarna av appar till ipad kör nu även ut dom till android.

    En bra exempel på detta är tex Wombi

    https://play.google.com/store/apps/developer?id=Wombi

    Mycket bra och lärorika appar

    / mvh Micke
     
    7aces gillar detta.
  5. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Lägger min röst på iPad. Androidplattorna är tyvärr långt efter. Användarupplevelsen, efter att ha lagt ett par widgets, är bedrövlig. Apparna är inte riktigt där än. Android kommer inte riktigt vara lika moget förän ett par år.
     
    7aces gillar detta.
  6. nxs

    nxs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Håller med föregående talare. Köp iPad. Det är egentligen inget att diskutera. Android-plattorna är hopplöst efter. Och ja, app-utbudet är flera gånger bättre på iPad.
     
    7aces gillar detta.
  7. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Android ligger bra efter i plattvärlden. Jag skulle hellre köpt en iPad själv.

    Telefoner en annan sak.
     
    7aces gillar detta.
  8. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Har en son som precis har fyllt 2år, och jag har en galaxy tab samt en iPad 2. Kan också tillägga att jag föredrar Android framför iOS, men min son trivs tveklöst bäst med iPaden. Toca Boca spelen till iPad är riktigt bra, det finns musikappar (garage band funkar fint) som han verkligen gillar. Finns också lite memory-spel (har ett med 6 kort) som funkar bra till honom, och jag har jailbreakat iPaden och installerat VLC, så när vi ska ut och åka bil så får han titta på lite tvserier (pippi och händige manny) i bilen.

    Om det ska vara till en 2åring så köp en iPad, glöm bara inte gå in i inställningar och blocka köp, och speciellt "in-app-purchases", annars kan det bli dyrt snabbt.
     
    7aces gillar detta.
  9. 7aces

    7aces Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tack för alla svar och erfarenheter :)

    Mycket bra info som gör det lättare att välja. Lutar åt att det får bli en ipad denna gång, en annan sak som talar för en ipad är att jag inte kommar kunna flasha/installera nya roms och tweaka den i oändlighet som jag gör med min android telefon, dvs lillgrabben kommer kunna ha den mera ifred.
     
  10. danlar

    danlar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Min grabb som blir precis 2 nu använder min Xoom platta flitigt. Att det finns fler appar till Ipad stämmer säkert, men det som finns till Android räcker tillräckligt långt iallafall. Det jag gillar är att jag kan ha en startida bara till honom där jag samlar hans appar och youtubelänk som han gillar. Nu gillar han mest att klicka fram bussar och tåg på youtube....