Android för första gången! Lite Köpråd behövs!

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by Newbie_Ocean, Sep 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Newbie_Ocean

Newbie_Ocean Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej Allihopa!
    Som ni kanske vet så har många här inne i forumet problem med att köpa sitt första andriod mobil, man har lite beslutångest!

Jag har funderat ett tag nu på många lur, men kom fram till dessa tre som skulle kunna passa mig

HTC Desire S
    Sony Ericsson Xperia Neo och Arc.

Jag vet inte vilket av dem jag passar mig bäst.
    Jag vill ha telefonen för att kunna surfa,bra batteri tid och ta godkända bilder då!

Jag vet att just nu Neo och Desire ligger runt 2999 medan Arc kostar 3500, är det värt att lägga de extra 500 lr?

Uppskattar ert svar i förväg så Tack!:)

2. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Försök att få känna på dem. SE telefonerna har bättre kameror, för övrigt så är det mestadels en smaksak.

Har själv Desire S mest pga den enorma kvalitetskänslan.

Som sagt var, försök att få känna på dem i butik & fundera på vad du prioriterar. Skärmstorleken, kamera, känslan i skalet. Personligen så tycker jag att dom känns förhållandevis likvärdiga Prestandamässigt, DS har dock mer minnesutrymme för appar.

Har testat kompisens arc med samma launcher mot min DS, dom känns ungefär lika pigga. Med Sense på DS & SElaunchern på Arc så flyter DS lite finare men Arc känns ngt snabbare.

Last edited: Sep 15, 2011
  3. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Har inte extremt bra koll på Desire S så kan inte uttala mig så mycket om den.

Kan dock ge lite feedback gällande neo och arc.
    När det gäller arc och neo så har du samma hårdvara så som cpu, kameradel m.m i båda (ej neo V som har en 5mp pga leverans problem av 8mp delen efter jordbävningen i Japan), du har dock en bättre batteritid på neo vad jag förstått av dom som skrivit här på forumet. Beror troligen på att du har en större skärm på arc och större skärm drar mer ström. Dock är neo lite "fetare" än arc så det handlar ju lite om hur dom ligger i handen på dig.

arc fick nyligen utmärkelsen "årets kamera mobil" av EISA så bevisligen får du riktigt bra bilder från den.

Tror du kommer bli nöjd oavsett vilken av telefonerna du väljer.
    Det viktigaste är dock känslan för dom. Så precis som _z_ skriver så tycker jag du skall bege dig till en butik och klämma och känna på dom så du får en känsla för hur dom är i verkligheten.

Lycka till med ditt köp

4. Newbie_Ocean

Newbie_Ocean Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej, Tack ska ni ha grabbar, jag tänkte dra ner till stan och klämma lite på mobilerna för att sedan bestämma!
    Tack igen :D

Thread Status:
Not open for further replies.