Android med next gen hårdvara

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Majkey, 9 okt 2009.

  1. Majkey

    Majkey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2009
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Vimla!

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Tjena, jag har läst på detta forum ett tag nu för suget efter en androidmobil har varit stort. Tänkte köpa en HTC Hero men hårdvaran har sina brister enligt mig. (Ja jag är geek)
    Det vart alltså ingen hero eftersom next gen mobilerna ska dyka upp "när som helst" har det känts som när man försökt följa nyheterna.
    Min fråga: När får vi se snapdragonbaserade androidmobiler och likande?
    Jag behöver verkligen en ny mobil men tror inte jag har lust att vänta till nästa år för det... Sen känns de nuvarande magic/hero/galaxy redan outdated hårdvarumässigt så jag är inte riktigt sugen på sådana heller.
     
  2. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Ingen vet egentligen när den första androidtelefonen kommer få Snapdragon, men det mesta pekar på nov-dec i år. Samsung Moment släpps officiellt den 1:a november tex (i USA). Den må inte ha en snapdragonprocessor, men den har den minst lika kompetenta cortexprocessorn istället, vilken i Moment snurrar i 800 MHz.

    Motorola Sholes skall släppas 1:a december, enligt uppgift, och den har enligt uppgifter en massa kul under skalet, samt en redig skärm.
     
  3. Majkey

    Majkey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2009
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Vimla!

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Ah, tack för lite nya modeller jag inte hört talas om. De nya uppdaterade modellerna verkar även ha högre upplösning vilket jag tycker är ett väldigt plus. Tyvärr hade båda tgb vilket är något jag helst slipper. Känns som att lägga till tgb bara gör mobilen bulkigare och jag ser inga direkta fördelar med det själv. (alla får tycker olika som tur är.. :))
    Men dyker det upp mobiler med högre upplösning samt snapdragon/cortex chip inom detta år kan jag nog hålla ut.. Även om det känns rätt hårt nu när man sitter och suktar efter en androidmobil.. :P
    Får hoppas att dom dyker upp i europa direkt också så inte bara folket på andra sidan pölen får leka med dom månader innan oss. Beställa från UK/Tyskland osv är ju inga problem.
     
  4. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Ja, ett fysiskt tangentbord tar förstår en del plats, men Motorola Sholes är faktiskt bara 13.7mm tjock trots det - lika tunn som en HTC Magic således, och bara 1.4mm tjockare än en iPhone. Inte illa pinkat med tanke på att de har klämt in ett riktigt tangentbord.
     
  5. Majkey

    Majkey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2009
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Vimla!

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Inte illa faktiskt. Men helst slipper jag rörliga delar. Bara en sak mer som kan gå sönder på mobilen. :)
    Men går den att få tag på först är det dock stor chans att det blir en sån ändå.