Android mini PC (typ MK808, UG802) som HTPC

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Zirob, 7 nov 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Zirob

    Zirob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S10, Xiaomi Mi 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S10, Xiaomi Mi 9
    ROM:
    -
    Hej Kamrater!

    Jag går i tankarna att fixa en enkel HTPC lösning åt min mor. Jag har funderat lite kring en AMD Fusion lösning likt den jag har här hemma. Sen gick tankarna vidare till en ATV, men då är det bara ATV 3 som jag hittar och då måste jag fixa ett itunes bibliotek, men då slog det mig, en Android sticka!

    Jag menar det är ju ett OS som hon åtminstone delvis kan hantera då hon ärvde min HTC Desire och då få jag möjlighet att lägga mina labbar på en Android mini PC sticka.

    Men frågan är vilken sticka (eller vilken form enheten nu har) lämpar sig bäst för uppspelning av SD och HD (1080p) material? alltså vilken mini PC ger More bang for the buck så att säga när det kommer till HTPC funktioner?

    Tacksam för svar!
     
  2. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Jag köpte en MK808 och övriga familjen hanterar den utan problem med hjälp av en trådlös mus.

    Dottern som går på dagis gillar att spela samma spel som på plattan.

    När det kommer till att strömma film ifrån en extern hårddisk så är det bra om disken har egen strömförsörjning. Kan din mor hantera es file explorer så kommer det bli en bra och smidig lösning.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  3. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Dom ser bra smidiga ut de där android-stickorna ;) Undrar bara om de funkar som tänkt?

    Edit: 600 inlägg :D
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.