Android och Apps, a joke?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Habu, 26 maj 2010.

1. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher

Var hittade du den appen ?

//Daniel

2. Habu

Habu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Han glömde att den bara funkar på iPhone... Hur var det nu med troll... :)

Intressant också att alla hoppar på det faktum att det finns så mycket fantastiska apps, men få kan ge bra exemple.

Också intressant att några av de mer erfarna människorna på forumet faktiskt kan se vissa brister. Jag har överhuvudtaget inget emot Google eller Android, skulle gärna se dem köra över både Apple och Microsoft, men det måste hända mer. Och det måste komma riktiga apps, som alla kan komma åt oavsett version och land, annars är tyvärr dagarna räknade och Android telefoner kommer att varit som en bananfluga.

Istället för att sitta och gnälla eller berömma något som inte är, kanske något mer borde göras från community-hållet för att få ut riktiga apps, som faktiskt gör något, och som fungerar på alla Android-telefoner, och som inte behöver en modifierad ROM för att köra...

Tack för mig...

Last edited: 26 maj 2010
  3. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Last edited: 26 maj 2010
  4. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Jo, nog var det där ett forumtroll om det nånsin funnits nåt. :-)

Sent from my Hero using Tapatalk

5. Whylex

Whylex Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp, gå och lägg dig.

6. tikk_tokk

tikk_tokk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej då Habu.

Hoppas du blir lite gladare i framtiden.

7. Hillz

Hillz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Säker på att du inte försökt att peta in android-appar i din windows mobile?

8. blysprutan

blysprutan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

9. Varazir

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
  10. Mr_Miyagi

Mr_Miyagi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Saknar faktiskt också ett EQ...men annars finns det många bra apps och det är ju en mycket bra utvecklingsmiljö till Android, bra API, lätt programmeringsspråk (i jämförelse med andra mobilplattformar) och ett kraftigt växande community. Nackdelen är ju förstås att Market är lite av ett skämt (då man varken kan köpa eller sälja).
    Om man nu ska klaga på något så är det väl kanske att Android inte är riktigt så öppet som man skulle kunna önska. Visst, det är öppen källkod, men personligen tycker jag att det nästan är att bli omyndigförklarad när man inte ens har root-tillgång till sin egen telefon som ju i dagsläget är mer att likna vid en liten dator. Dessutom när operativsystemet faktiskt är LINUX (for crying out loud...). På den punkten känns ju t.ex. MeeGo betydligt bättre.

Tips på bra apps:
    SportsTrackLive
    Currency Converter
    MPD klienter - BitMPC, Droid MPD Client, PMix
    VLCremote
    TV.nu
    ConnectBot
    AndFTP
    TalkToMe
    Prey
    gTasks
    3

11. Varazir

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
  12. tompan

tompan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8 (jobbet)
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Info:
    Nova
    Det tycks som att cirkusen har åkt men clownen är kvar...

13. daviden

daviden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Du nämnde en "unik" app för HD2, vilka fler windows mobile-appar är så fantastiska att du höjer denna plattform till skyarna?

Att du inte kan skriva på din mobil är ju faktiskt ingen annans fel än ditt eget. Jag skriver helt utmärkt på X10, även på Nexus One och Desire.

HD2 är snabb, jag ger dig det - men det är inte lika kul när man trycker förbi skalet (Sense) den gömmer sig bakom och når bottnen i Windows Mobile. Det är en hemsk upplevelse och dit måste man gå, Sense är snyggt men knappast användbart i längden.

Mitt råd? Vänta till WinMo 7 kommer, köp en sådan enhet och hoppas på bakåtkompatibilitet.
    Microsoft Marketplace är gigantiskt och fyllt med program som Facebook och ...typ Myspace. Have fun.

14. Ruscam

Ruscam Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Måste börja med att jag har svårt för folk som inte kan ge någon sorts information om vad man sitter på för grejer själv och inte heller om du sökt något efter applikationer.

Eftersom ingen annan försöker rätta dig i dina brister så försöker jag iaf. Tycker däremot att du skall sluta låta som en sosse som bara gnäller på allt ist för att försöka göra något åt problemet.

Finns många apps för navigering. Navigon, copilot m.fl. Google maps har ingen navigering som fungerar förutom i USA och UK....än... Visste däremot inte att de lyckats skapa google maps navigation i Sverige om man kör en windowstelefon.

Körde samsung spica en sväng och därfungerade divx iaf. Har en Desire nu men inte testat video på den. Men googlar man runt lite så hittade jag en app som hette wuzenhya player och kunde spela upp divx.

Detta har jag aldrig förstått varför man eftersöker så mycket. Högtalarna i telefonerna är ju ändå så jäkla kass så gör varken till eller från med en EQ och kopplar man in telefonen för att spela musik så kan man sköta detta via förstärkarn, så förklara gärna hur detta kan vara så viktigt :o)

Här gör du dig själv enbart pinsam, finns många applikationer för office. Documents to go kör jag och fungerar felfritt.
    Notepad finns det många separata applikationer för som fungerar riktigt bra så glöm det där.

Som sagt svårt att uttala sig när man inte vet vad du kör för telefon. Hade inga problem varken på spica eller desire med spotify iaf.

Alltså seriöst. I princip alla android telefoner jag kört (spica, tatoo, magic, hero, legend, desire, n1, x10) slår vilken windowslur som helst på fingrarna på just detta. Och ja, även HD2. Kanske inte om du lägger in speciellprogramvara från xda men då tappar du även garantin.

Fördelen med android är att du kan välja olika tangentbord och ladda hem nya om de i telefonen inte räcker till.

Sett att xda har avdelning för android?

Som många andra säger så ligger android och dess appar fortfarande i sin linda. Både windows och iphone har funnits ute många många år och har därför ett stort försprång. Kundbasen växer däremot snabbt och så även antalet "nördar" och även intresset från företag att utveckla apps med hög kvalité.

Men kör vidare på windows du och så kommer du tillbaka om ett år och säger vilken mobil du då kör och vilka applikationer som då slår androids motsvarande på fingrarna.

MVH
    /Marcus

15. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

ba-dam-tschh.... :teeth:

16. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha! :)

17. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    802
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Efter att ha läst den här tråden några gånger så är jag ganska övertygad om att Habu är ett troll. Vi får se hur han beter sig i framtiden om han stannar kvar. Blir det fler liknande korkade trådar och inlägg så kommer han avvisas från forumet.

Vi är stolta över att vi har lyckats skapa ett forum där vi i stort har varit förskonade från troll och flamewars och liknande, och vi tänker därför inte börja tolerera sådant nu heller. Det finns andra forum och sajter där folk kan pyssla med sådant trams.

18. Habu

Habu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var ju tråkigt att du känner så. Meningen var faktiskt att få igång en diskussion om tillgängligheten av bra och nyttiga apps. Och kanske hetsa några riktigt kompetenta programmera att ta fram nya riktiga apps för plattformen. Den kom igång och några nappade på det och ser faktiskt problem med hur det ser ut idag på Android Market. Vem bryr sig om det finns 50,000 apps om 99% av dem inte tillför något?

Och att kalla någon ett troll för att man försöker få igång en diskussion, lite barnsligt kanske. Ung som att så fort någon råkar yppa något negativt om Linux generellt, då är man ett troll, Applefanboy eller Microsoft fanboy eller något annat. Snart kommer vi alla att vara Google fanboys för resten av världen. Sådant beteende om något hämmar Linux-utvecklingen! Vem vill ha in massa fanatiker i sitt företag? Jag vägrar jobba med iPhone utrullningen, kan jag jobba på något Linuxprojekt?

Om ni nu har ambitionen att ta Android längre och ffa göra den till en massmarknadsprodukt kan det ju inte krävas att tex alla ska ha en hackad telefon, eller tycker du det är rimligt? Det är en fantastisk möjlighet för oss som är intresserade, oftast killar i åldern 13 - 35. Men en tjej som är 17 år kanske inte är lika intresserade av att gå in på XDA och gå igenom en miljon trådar om hur man rootar för att få tillgång till just det där man vill ha eller vill göra...

Och ja, jag erkänner, överdrev en del i det initiala inlägget, men se det lite med glimten i ögat och försök förstå hur någon som tittar in i denna världen ser på det hela. För det är faktiskt så icke-nördar ser på denna världen, en iPhone är ett enkelt beslut för dem.

Och varför inte utlysa en app-tävling? Skulle vara mer än beredd att slänga in pengar i en pott. Mål 15,000 i pott och typ 9,000 till vinnare och ner? Skulle vi kunna dra ihop pengar skulle det säkert gå att få in lite företagssponsring också, finns nog ett antal företag som skulle kunna tänka sig att vara med.

Krav applikationen skall fungera på stock Android vad vet jag, v2.1. Skall finnas i "Free" variant men kan också finnas som betalapp men grundläggande funktionalitet i Free. Och appen ska vara mer än att hämta en aktiekurs till en widget.

Mediespelare med .avi support (eller mer...)
    Equalizer med widget som du kan ändra i realtid

19. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    802
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Det här inlägget visar ju att du kan hålla en vettig ton, så jag undrar varför du inte lade an den här tonen redan från början, istället för att kliva in med leriga stövlar en provocerande attityd? Gränsen är hårfin mellan att provocera och att trolla. Det är i praktiken samma sak.

Jag har inga problem som helst om du argumenterar på ett nyanserat och mer tillbakalutat vis, som du gör nu.

20. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Instämmer med föregående talare (eller +1 som det verkar heta)! Personligen tycker jag att en apptävling kan vara en god idé; men prissumma i den storleksordningen motsvarar inte många timmar för en seriös utvecklare. Kanske kan den sätta fart på amatörer och entusiaster, men det i sig lär ju knappast medföra en markant större nytta i Market, i bästa fall får vi ett nytt Snowstorm. Vilket jag medger ÄR en bra app, men fortfarande bara en app av över 50K.

Tycker nog Google borde köra lite sådana apptävlingar istället. Appförslag kan Du ju lämna här på forumet så kanske någon utvecklare nappar?