Har du missat något här? (Detta blir ett lite långt inlägg).
Menar du då att man skall dra en stor tung sten över sig och bli kvar under den för att undvika att bli registrerad av tekniken? Om du gör det så undviker du också NSA, dom är då helt enkelt inte alls interesserad av deg. (Häng med i värkligheten, inte någon ointeressat laboration av livet).
Det mesta av det de flesta gör här i livet är FRIVILLIGT, det betyder inte att man vill att det skall registreras, lagras och plockas fram i olika syften, alt från reklam till olaglig utnyttjande. På engelska kallas det ”privacy”. Det är därför många aktörer har något som kallas ”Privacy policy”. Dom utsteder ett ”Privacy statement” som man kan läsa, detta för att man ska känna sig trygg (tryggare?) även om man ger olika upplysningar FRIVILLIGT som du säger.
Här är en definition av ”Privacy policy”.
http://en.wikipedia.org/wiki/Privacy_policy
Också, många har inte en susning om vad dom gir seg ut på vid t.ex. att anskaffa seg en enkel smarttelefon, (naivt eller korkat som du kallar det). Det betyder då inte att det är akseptabelt att mycket av ens liv registreras och används i olika syften, ofta utan att man ens vet om det.
När det gäller kriminalitet så ställer det sig i ett helt annat lys.
För att det inte ska laboreras för mycket med vad jag personligt tycker så repeterar jag det jag skrev tidigare:
Mitt liv är så tråkigt och innehållslöst att jag skiter fullkomligt i övervakningen, men det jag är rädd för är att bli utnyttjad i något olagligt såsom Botnet, eller hamnar i någon ekonomisk kläm, t.ex abonnemang jag inte vill ha. Man får ju också endel oönskade SMS.
PS. Jag använder häller inte Facbook, som du nämnar, så där blir det inget gnäll från mig!
Click to expand...