Android OS

Diskussion i 'Galaxy S' startad av inact_0035, 7 jun 2010.

  1. inact_0035

    inact_0035 Guest

    Kan man byta ut Samsung OS till en Android som körs på Nexus One (the official Android)? Den har sån äcklig sense eller vad man nu ska kalla det :mad: och när man går igenom apps så ser det ut som iPhone:cry:
     
  2. Chenz

    Chenz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om du kan byta UI? Javisst, du kan ladda ner en ny launcher från market, vilket bytar utseendet på homescreenen och app drawern. Dessutom kommer det säkert komma en rom med standard android som du kan flasha in, dock med risk att du bryter garantin.
     
  3. inact_0035

    inact_0035 Guest

    Tar den risken, fattar inte varför man lägger till gränssnitt.
    Blir mobilerna seg när man lägger till standard Android?:P
     
  4. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Det finns två anledningar till varför de väljer att lägga till egna gränssnitt. Den ena är att de vill introducera funktioner som inte finns i standard Android, den andra är att de får sin telefon att sticka ut och inte kännas som en i raden, vilket stärker det egna varumärket.
     
  5. Adyzz

    Adyzz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Samsung gör det isf på fel sätt. "sticka ut" med iPhone-kopierad appdrawer?
     
  6. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Rätt eller fel är såklart svårt att säga innan man sett några affärstendenser på det men man sticker ju iaf ut från Android-modellerna, samt liknar sig med det märke som har klart mest framgång via sin design. Det är inte omöjligt att det är ett smart drag affärsmässigt.

    Vad man sedan föredrar personligen är ju subjektivt och där går det ju inte att tala om rätt eller fel i breda drag. Vissa gillar ikonerna medan andra kommer ogilla dem. Sidoscrollning är dock alltid mer effektivt i det läget. Appdrawers är enligt mig också väldigt lika överlag så jag tycker fokuspunkterna ligger på andra ställen.
     
  7. inact_0035

    inact_0035 Guest

    Om man installerar en standard rom, blir telefonen snabbare eller segare?
     
  8. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Det beror väl på hur optimerat Samsung's TouchWiz är men jag kan inte tänka mig att det skulle flyta sämre med standard Android. Om rapporterna om hur snabb telefonen är i hantering stämmer lär det väl inte gå så mycket snabbare heller utan det blir väl säkerligen ungefär likadant. Detta är dock en gissning.
     
  9. inact_0035

    inact_0035 Guest

    Det sägs att man inte ska kunna hacka telefonen.
    bad..
     
  10. Krukväxt

    Krukväxt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Bad, absolut! Så kan man inte säga, allt går ju att hackas.
     
    Last edited: 7 jun 2010
  11. inact_0035

    inact_0035 Guest

    :) Jävla Touchwiz 3.0. Garanterat köp om det var likadan Android som Nexus One:D
     
  12. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Läste på något annat forum att telefonens källkod redan läckt ut och att hemkokarna redan börjat sätta igång. Känner mej trygg samsung har lovat froyo och sen vare sej samsung vill ge oss pepparkaka eller inte så kommer den att kunna fås :) på ett eller annat sett
     
  13. Xebylon

    Xebylon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2009
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Med tanke på deras massiva PR satsning på Galaxy S så har jag svårt att tro att de inte kommer supporta den till iaf 2.2. Man får ju hoppas att de inte släppt källkoden för att de hoppas att communityn ska ta hand om uppdaterandet och inte Samsung själva...
     
  14. Nitram

    Nitram Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Läckt ut... De har publicerat den.. vilket man måste för att uppfylla licenskraven
     
  15. Adyzz

    Adyzz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    ROM's kommer komma till galaxy s är jag nästan säker på. Källkoden har ju redan samsung släppt så...
    och zaffe: sjukt enkelt att bara installera typ launcherpro så slipper du iPhonegrejset när man bläddrar bland appsen. Ingen risk att ta eller så..
     
  16. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Varför trollar du här då om du inte gillar Samsung och Touchwiz ? Du har flera inlägg där du tydligt säger att du inte gillar varken Galaxyn eller själva gränssnittet i mobilen men då undrar jag varför TROLLA just här i Samsungs forum ??? :ehm::mad:

    Här är några av dina inlägg :

    "Varför vill du inte ha Google Nexus? Köp Samsung Galaxy S, den plast fula mobilen :D "

    "Samsung Galaxy S är ju inte bra, den har en klump som sticker ut i nedre delen, den är gjord mestadels av plast och den är mer Bada än Android i sitt operativ system."

    "Galaxy S ser mer ut som Bada än Android :( "

    "
    :) Jävla Touchwiz 3.0. Garanterat köp om det var likadan Android som Nexus One:D "

    " Plastig
    Ser ut som en iPhone
    Har sina ikoner som en iPhone

    wannabe iPhone som utnyttjar Android OS "


    ska man behöva mer bevis att du trollar här ?
     
  17. Adyzz

    Adyzz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Obvious troll is obvious...

    Varför?