Ja, kan ha med det o göra. Gå in under Säkerhet och sekretess, där ska det väl stå vilka appar som har använt platsinfo nyligen?
Google pay verkade fungera idag. Vet inte om de var Hemköp eller nått tokigt just där men det fungerar iaf
Tips kring de nya navigeringsgesterna: Android Q ‘Fully Gestural Navigation’ tips: How to avoid accidental back swipes, access Assistant
Jag har gjort två köp med Google Pay i butik, och det har funkat som vanligt. Många verkar dock ha fått problem efter några fler köp, så vi får väl se. ANGÅENDE BATTERI: Min telefon drainar vansinnigt fort sedan jag installerade betan. Är det nån som hittat workaround för detta ännu?
Installerad på min Pixel 2 XL. Som de flesta andra tvingades jag fixa nytt BankID, men annars verkar det mesta funka bra. Kör med nya gest-navigationen, kan inte säga att jag är övertygad än. Framförallt gillar jag inte är det är så mycket krångligare att komma till Recents än till hemskärmen. Med gesterna i Pie var det tvärtom, föredrog absolut det. Jag skulle vilja ha kort swipe upp för Recents och långt för Home.
Enklaste sättet att komma till recents, i min mening, är att dra upp från botten tills baren längst ner visar sig, telefonen vibrerar lätt också, sen släpper du.
Har normalt inte haptisk feedback på, ogillar när telefonen håller på och vibrerar hela tiden. Men du har rätt i att det funkar lite bättre med det aktiverat. Fast även då känns det helt enkelt inte bra att behöva stanna upp i swipen för att komma till Recents. Det var så mycket trevligare innan när det bara var en snabb swipe upp för att komma dit. Jag vill sällan gå till hemskärmen, mina mest använda appar ligger alltid i Recents. Och när jag väl är på hemskärmen känns det ÄNNU värre att försöka ta sig till Recents. Det flödet känns inte alls bra.
Jag tycker den nya navigeringen är underbar. Exakt vad jag ville ha. Håller tummarna för att den inte förändras i nästa beta utöver ytterligare förfiningar. Nästa beta kommer antagligen kommer bli den "slutgiltiga" versionen och de sista betorna kommer antagligen endast bestå av buggfixar.
Enligt den här tråden på reddit verkar problemet med Google Pay i betan ha löst sig (utan behov av uppdatering eller att användaren gör något). För mig har GPay fungerat felfritt (ca 5 betalningar) sedan jag installerade betan. View: https://www.reddit.com/r/android_beta/comments/bnbxak/google_pay_now_working/
Har ju sett flera som har haft det fungerande innan det strulade för mig, men kan ju vara något hos Google (servers) just då eller så kanske det bara var jag just vid den tiden
Jag tror det stod samma för mig första gången fast ja tror de stod på svenska. Men det funkade några dagar efter. Kanske är Server relaterat?!
Har börjat vänja mig ordentligt vid de nya gesterna, gillar dem! Framför allt gillar jag att kunna gå bakåt så enkelt, utan att behöva sträcka mig efter knappen (även om det krockar med sidmenyn i appar som använder det). Att växla direkt mellan appar genom att svepa åt sidan funkar också riktigt bra när man har vant sig. Fortfarande inte helt såld på multitasking vs home, men funkar okej (och det hjälper verkligen att ha haptisk feedback aktiverad).
Gesterna är fortfarande väldigt bra enligt mig. Med förbättrade (mindre hackiga) animationer är de äntligen i klass med iPhones. Ang. Pay så vågar jag inte lita på att det funkar, har alltid kortet med mig, även om jag inte haft problem. Bara tre veckor till nästa beta
Efter en ominstallation så kommer denna lilla bubbla upp varje gång ja startar en app. För att bli av med den får ja tilta telefonen så den hamnar i landskapsläge, sen tilta tillbaka skärmen. Någon som vet hur man blir av med bubblan helt?