Android = Rätt val?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av saddamhansson, 2 apr 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. saddamhansson

    saddamhansson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja!

    Funderar lite på att köpa ny mobil i dagarna (förra, skräpig S-E G502 blev lyckligtvis stulen..) och funderar litegrann på en androidtelefon.

    Bryr mig inte mkt om facebook och dylikt, men det finns tre saker med android jag tycker verkar bra:

    -Möjlighet att skapa bra/enkel att göra-lista om homeskärmen (stickynotes)

    -Bra kalender

    -Möjlighet att synka adressboken med google sync.

    Så....om vi går tillbaka till huvudfrågan, är det fortfarande lönt för mig att satsa på android? Hört vissa modeller typ "måste" vara anslutna till internet hela tiden...and I don't need that shit, d räcker om den synkar adressboken en gång i månaden typ.

    Vilken android tycker i sådana fall skulle vara vettigast? Kollar på Hero, Spica och Tattoo just nu, fast jag misstänker Tattoo kan lbi lite svår att messa med pga d minimalistiska tangentbordet ^^

    Tack för ert svar!/Magnus
     
  2. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Man måste inte vara ansluten till internet hela tiden men det gör att telefonen blir mycket roligare :)

    Har du trådlös internet hemma eller på jobbet så kan du alltid koppla upp dig där med jämna mellanrum och då behöver du inte tänka på kostnaden för datatrafik.

    En stor anledning till att jag valde Android är integrationen med Googles tjänster och jag är supernöjd med hur det funkar. Vilken Android man ska välja nu beror nog lite på vad man har för krav. Gå till nån affär och kläm lite på lurarna och se vilken du gillar.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.