Android, rita upp grafik på skärmen.

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av frozendragon, 21 maj 2011.

  1. frozendragon

    frozendragon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller på att göra ett Android spel och den koden funkar ganska fint på för det mest men när jag använder denna koden på modeller med större skärm och abstracted LCD density i emulatorn som WVGA800 så lämnar spelet en stor bit av skärmen svart. Jag har prövat att sätta ett mycket högre fast tal på width och height men det blir fortfarande lika mycket svart över på skärmen så tänkte fråga om någon vet vad problemet är. Har kört helt fast.

    Som sagt på de mindre skärmarna funkar det fint.
    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
  2. Durza007

    Durza007 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    I din onCreate metod där du hämtar bredd och höjd så räcker det med att använda:
    Kod:
    width  = metrics.widthPixels;
    height = metrics.heightPixels;
    
    för att få fram skärmens storlek i pixlar.
    Sen i:
    Kod:
    setContentView(main,new ViewGroup.LayoutParams(320,480));
    
    så tror jag att "LayoutParams(320,480)" begränsar din rityta till just 320 x 480. Om du tar bort det och bara kör "setContentView(main);" så borde det skala upp till hela skärmen.