Fråga: Android Studios - Hitta närliggande locations m.h.a Google API

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av hawthorns, 14 jan 2020.

  1. hawthorns

    hawthorns Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har skapat en GPS-app som visar min nuvarande plats på en karta på en Android Emulator via Android Studios. Som titeln nämner har jag nu försökt få de närliggande platserna att fungera i ett bra tag utan framgång. Som det verkar har de flesta videos och guider jag tittat på utdaterats, och jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Så här ser min app ut för närvarande:

    https://i.stack.imgur.com/2ZqXM.png


    Jag har skapat en knapp för att hitta alla resturants, eftersom jag måste börja någonstans. Jag har skapat API-nyckeln och aktiverat Billing för Places. Jag har hämtat demo-api och skapat en modell från den med olika Pojo-klasser, som Geometry, Location, MyPlaces, Photos, Results, etc. Dessa innehåller metoder som kan användas för att få information från platserna.

    Nu måste jag skapa en metod som heter något liknande nearByPlace (), men jag vet inte hur jag ska implementera det på rätt sätt, och det är vad jag behöver hjälp med. Så här ser min MapActivity ut:

    public class MapActivity extends AppCompatActivity implements OnMapReadyCallback - Pastebin.com

    (Skickar koden i en pastebin då jag ej vet hur man formaterar koden här)

    Tack på förhand :)