Android tema för app

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Figgy, 10 apr 2012.

1. Figgy

Figgy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag är ute efter något som liknar CSS resets för webben, en mall man kan utgå från som mer eller mindre kommer se lika ut på alla enheter och som man kan ändra utefter sitt egna koncept.

Nu vet jag inte riktigt hur det fungerar men jag har inte riktigt den kunskapen som krävs ännu för att skapa egna teman från scratch, det kommer med tiden jag lär mig - men det skulle vara bra om man kunde hitta något paket som packas upp i /values och /drawable (shapes osv) som man sedan kan gå in i och ändra.

Min fråga är alltså om det finns något paket där allt redan är gjort av någon annan (typ Eric Meyers CSS reset för webben)?

Eller fungerar det inte så? Har suttit och lekt lite men tycker det verkar jobbigare än av det behöver vara.
    MvH

2. Hemoroid

Hemoroid Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Så vitt jag vet är det tillverkaren som sätter utseendet, men från om och med 4 (ICS) så måste de även ha med grundtemat.

I ICS kan du tvinga fram det genom att sätta android:theme="@android:style/Theme.Holo" på application i din manifest-fil (Theme.Holo.Light om du vill ha det ljusa temat)

Det skulle vara möjligt att få till det även på äldre androidversioner men det skulle kräva en rejäl hög med filer och bilder.

3. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Näe, fungerar inte så tyvärr..
    Varje tillverkare sätter sin prägel, i form av typsnitt, skugga och sånt..

Till exempel HTC Sense som använder ett grönt tema, så fort du trycker på en listknapp så lyser den grönt, medan den är blå i Sony Ericsson.

Men det finns inget reset, utan du får isåfall skriva över allt med dina egna resurser.

Till exempel bestämma egen font

Sent from my Nexus S using Tapatalk 2

4. Figgy

Figgy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ok, tackar för svar!