Android tv i högtalargrupp i Google home

Diskussion i 'Android TV' startad av wook, 22 dec 2021.

  1. wook

    wook Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2013
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej.

    Jag har en Philips 65OLED935 Med Android TV. Jag skulle vilja att den ingår i högtalargrupp i Google home. Tillsammans med andra Google högtalare så som nest, nest mini, osv.
    Så att när jag öppnar Spotify eller annat kan välja dessa och spela musik. Det går ju att göra detta med en Google hub. Så funkar det fint och man ser konvelut osv på skärmen och musik spelas så vackert. Men får inte det att fungera med TVn. Skulle gärna slå på högtalargruppen även när det spelas musik i någon streamad tv kanal. Men vet inte hur de ska gå till.
    TVn svamlar om DTS Play fi. Men Google högtalarna stödjer tydligen inte detta. Har någon förslag, alt vet att det inte går i dagsläget?
     
  2. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 516
    Mottagna gillanden:
    1 590
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Google hade Chromecast build-in stöd för högtalargruppen en kort tid innan det tog bort stödet. Mest troligen är för att det är ju ingen garanti att TV är påslagen och den försöker kasta till en enhet som inte är aktiv.
     
  3. PeterEss

    PeterEss Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2015
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    409
    TVn har mycket mer processing internt (bild+ljud) som ger mycket lag (förmodligen en sekund eller så) om ljudet skall vara synkat i en högtalargrupp
     
  4. wook

    wook Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2013
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jo så är det ju. Risk för tidsförskjutning.
    Men de tar jag inte som ursäkt av Google. Om dom skulle komma med den. Då DTS Play fi tycks lösa uppgift. Samt att alla har Mic och då möjlighet att kompensera för detta.

    Ang det andra området. Att den möjligen kan vara avstängd. Så är det lite underligt att den interna android tv tycks inte få starta TVn. Men extern Chromecast startar TVn på voice Command. De rättighetsskillnaderna tycks va så hos mig. Som känns lite snopet, tycker jag iaf