Problem: Android-TV (kanalsökning)

Diskussion i 'Off Topic' startad av Chivo, 17 dec 2021.

  1. Chivo

    Chivo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2020
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag har ett sjukt störande problem med min tv (MiTV-MSSP3) och vet inte hur jag ska kunna hitta en lösning på det:(
    Varje gång som jag stänger av tv:n och startar om den på nytt, så försvinner alla kanalerna och jag måste göra en ny kanalsökning. Har för övrigt Comhem och ett kort från dem, i baksidan på tv:n

    Någon som har stött på detta problemet tidigare, eller vet var eller hur man kan hitta en lösning på det?

    Med vänliga hälsningar
    Robban
     
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 102
    Låter som om ett backup-batteri har slut på ström...
     
    Kristy gillar detta.
  3. Chivo

    Chivo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2020
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Vilket backup-batteri?
    Menar du I tv:n då?
     
  4. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 102
    Jag har inte kollat upp din teve (dvs sökt och läst manual) men det låter som om det skulle kunna vara ett sånt fel utifrån mina erfarenheter av andra apparater som tappar inställningar.

    Ett annat alternativ kan vara att teven måste vara ansluten till elnätet hela tiden för att behålla inställningarna, alternativt stå i standby för att inställningarna inte ska försvinna.

    Mitt tips, läs i manualen, den kanske har en avdelning för felsökning (jag har inte tid nu att kolla sånt för din apparat).
     
  5. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 905
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Backup-batterier fanns på 1900-talet i tv-apparater, flipperspel och liknande sen gick utvecklingen ifrån dem

    Edit: kom just på att jag fixade morfars tv som tappade inställningarna, en trasig kondensator. Det var på åttiotalet