Android TV kommer att gynnas när en assistent är kopplad till live-tv-guiden data

Diskussion i 'Android TV' startad av tag, 10 maj 2019.

  1. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 505
    Mottagna gillanden:
    1 575
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Medan Google Assistant redan har bundit sig till video-on-demand-tjänster, kommer en uppgradering snart att innefatta live-tv-guideinformation via assistent, så att användarna kan stämma överens med saker med hjälp av röstkontroll. Under sessionen påpekade Google reps Philo som en tidig partner som hade live demos redo att visa vid evenemanget. Precis som så många saker som Google diskuterade vid I / O, är en viktig punkt i Android TV dess band med Assistant - även om det tog till förra hösten att lägga till möjligheten att starta en Netflix-video på det sättet - så vi skulle förvänta oss de flesta av utvecklingen kommer att hända där.


    View: https://www.youtube.com/watch?time_continue=8933&v=RLEQ3PAor1g


    Google Assistans på LG, Samsung TV kommer ju lika som ett skämt när Android TV kommer kunna hantera realtid TV tablåer med sina resultat, skulle inte förvåna mig om de fixar input stöd för TV också i framtiden.
     
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Klippet står som "Inte tillgängligt" av någon anledning.
     
  3. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 505
    Mottagna gillanden:
    1 575
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Den fungerade när jag dela den men du har en hela Android TV från i/o här


    Fördelen med ha tablå tv data, låt säg att snuten i hollywood skulle gå på typ TV3, vid tidpunkten du gör en Google Assistans sökning på TV om filmen så kan den lista att du kan se den på TV3 just nu bland alla andra appar som visar att den har att hyra filmen för en summa cash, detta skulle göra det mer kraftfullt och kunna få alla data från även dina Live TV kanaler och dess TV Tablå och kunna slå på TV3 direkt från Google Assistans, listan på vad man skulle kunna skapa med live tv tablån datan är ju offentlig i princip, själv kommer man ju drömma om funktionen tills den släpps :)
     
  4. Johan76

    Johan76 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    211

    MINA ENHETER

    Tänk om det var någon tv leverantör som erbjöd tv via live channels (förutom pirat iptv). Det hade ju varit ett steg i rätt riktning.
     
    bluppblupp, subwoofer och bernard gillar detta.
  5. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 505
    Mottagna gillanden:
    1 575
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Finns gött om det runt om i världen, dock väldigt segt i länder som har TV licenser på ett eller annat sätt, Live TV via appar är för cordcutting, för spara pengar, vilket öppnar upp marknaden för just sådan tjänster och lönsamheten att skaffa avtal med stora TV kanal koncenter lönar sig.

    men så länge folk betalar TV licens, eller ta den via skatten så lönar de sig inte, eftersom folk får ändå betala en avgift + kanaler, tar man typ som i USA, Kanada, och många andra länder som varken har TV Licens eller på skatten utan man betalar för kanalerna eller stå helt utan kanaler, där har ju cordcutting ökat med ströma dem mot betalning för pressa priserna och spara ännu mer pengar.

    I Sverige så kan man bara få snar liknade genom HDHomeRun och likande men det är ju så där 1400-1800:- för enheten och du behöver ändå betala kanalerna via någon form av abonnemang, men gör det möjligt få in den via typ Live Channels appen, men det får man ändå om man har en fysisk tv.