Ang android box

Diskussion i 'Android TV' startad av halvar, 7 jul 2020.

  1. halvar

    halvar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Hej har en android box tanix tx9s som ej har bluetooth vet någon om man kan köpa en usb bluetooth adapter å sedan kunna koppla grejer via bluetooth ?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det kan ev. vara möjligt om du har en dongle som låter dig para enheterna direkt med dongeln via en fysisk anslutningsknapp på själva dongeln, för då bör boxen bara se alla enheter du ansluter som en vanlig USB-enhet.

    Om du bara ansluter en dongle utan någon sådan knapp kommer det däremot inte fungera. Android-enheten har inte drivrutiner för andra BT-enheter, så den kommer inte kunna dra nytta av BT den vägen.
     
  3. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 497
    Mottagna gillanden:
    1 565
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    För det första så krävs det att bluetooth stickan i sådan fall har stöd för Android i grunden.
    Men personligen hade jag nog rekommendera dig och byta box, för det bruka inte vara stabilt lägga till grejer via USB portar för Android TV överlag på något, är det inte inbyggt så kommer det funka halv dank :D

    Den här är typ näst bästa Android TV boxen på marknaden
    Xiaomi Box S 4K HDR (Mediaspelare) och är i låg pris klassen är även billigare än en Chromecast ultra, har man lite mer cash så rekommenderar man ju en Nivida Shield TV, så behöver du inte ens betala för en UHD konto på Netflix då räcker det med ett HD konto för den kommer uppskala det rätt så bra om TV din är en 4K.