Ang. Heros design - med risk för att bli utslängd från forumet

Diskussion i 'Hero' startad av antroid, 9 okt 2009.

1. edge

edge Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Heron har en stor designmiss, nämligen placeringen av bakåtknappen. Dom måste ha varit bakfulla då det beslutet togs...

2. The

The Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja! Den är otroligt korkat placerad, om man inte är vänsterhänt då sitter den hyfsat.

Personligen ser jag inte riktigt hypen eller det "snygga" med alla dessa apple produkter. Rundade hörn och semitransparent plast, är det snyggt?
    Iphonen ser mest ut som en tvålkopp med skärm.

första Ipoden ser fö ut precis som en segate barracuda scsi hårddisk från mitten av -90 talet (fast med display).
    Vit med rundade hörn och display.. Mycket tanke bakom :eek:

3. tomcat

tomcat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

...placeringen är som sagt klockren om man, som jag, är vänsterhänt. Ett alternativ hade väl varit nån mjukvaruknapp som suttit halvtaskigt för alla.

4. nbulp

nbulp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag tycker Hero är snygg! Rätt unik, dessutom! :)

5. antroid

antroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bakåt-knappen sitter rätt, för mig som vänsterhänt :D

Designern var nog knappast bakfull - som någon i ett inlägg ovanför resonerade om - utan antagligen vänsterhänt :)

6. Serious Bob

Serious Bob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bakåtknappen sitter skönt när man har telefonen i landscape. :) Har aldrig stört mig på den, och är högerhänt. Kanske van vid lite tumvrickande från snes!

7. itix

itix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag avskyr hakan på heron... tycker den är snorful, och jag asgarvade åt kommentaren ovan som tyckte iphonen såg ut som en tvålkopp med skärm, det gör den verkligen :D

Magicen är någorlunda snygg (vilket är anledningen till att jag köpte den och inte heron), och Galaxyn är OK, men jag saknar verkligen snygga android-telefoner just nu.

Varfan tog den där i borstat stål, från typ LG eller huwwawyveivuv (eller vad de nu heter...) eller nått, vägen?

EDIT: För övrigt verkar de vara ganska liberalt inställda till dissidenter på detta forum, så du blir nog inte utkastad för att du vill disskutera herons design så länge du håller dig från destruktiva posts och forumreglerna skulle jag gissa. Så tänker jag som moderator på Eeeforum i vart fall.

Last edited: 16 okt 2009
  8. Pegrasus

Pegrasus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm, det där med bakåtknappen fattar jag inte. Är högerhänt, men håller telefonen i vänster hand och "petar" med höger hands fingrar. Kommer åt knappen lika bra med båda då, fast jag kanske är konstig? ;)

9. smacke

smacke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

jag är högerhänt, men håller luren i vänster hand.. så Heron passar som picken i Greta.. :D

sedan håller jag med om att Ipönen ser gammal ut i dagsläget.. Heron ser betydligt nyare ut, men jag antar att det är en smaksak så det är menlöst att argumentera om..

10. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Heron är sober i mina ögon, den bruna alltså. Den vita ser anskrämlig ut & ifånen ser tråkig ut... För övrigt så är funktionen viktigast för mig.

11. robocik

robocik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ingen som vill byta sin "fula" Hero mot en "snygg" Magic ? hehe

12. antroid

antroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@robocik: He he, så ful är Heron inte trots allt att den motiverar ett byte. Ser man till insidan - vilket ju är det som räknas - så är ju Heron underbart vacker :P

Jag håller delvis med alla er som har påpekat att diskussionen kan tyckas meningslös, eftersom smaken är som baken etc.

Men design är en intressant aspekt även i mobilvärlden tycker jag och de roligaste diskussionerna är ju de där det inte finns en objektiv sanning. Där är design hur tacksamt som helst att diskutera. Hur kul vore det att diskutera huruvida vår planet är rund eller platt? :rolleyes:

13. SuperMatz

SuperMatz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis! Alla vet ju att den är platt. :sealed:

Har tills nyligen haft en Hero, som jag avgudade på alla sätt. Tänk att en så gammal telefon fortfarande finns att köpa på marknaden och till ett skapligt högt pris dessutom.
    "Hockeyklubbe-looken" tyckte jag kändes helt ok. Visst, inte så snygg men den kändes rätt. Tänkte inte på det förrän efter ett par dagar men Desire (som jag bytte till) har ju också lite haka, om än lite mindre framträdande. Tydligen "en grej" som dom har svårt att släppa.

Bakåt-knappen på Hero är felplacerad, helt klart. Känns som en tydlig miss. Mobiltel.tillverkarna satsar otroliga belopp på att få designen helt rätt (ofta med en målgrupp i centrum) men det märks att de tillverkare som har lite erfarenhet oftare får till det än de som är nyare på marknaden.

Hade det inte varit för att den började kännas lite väl seg i vissa fall samt att den saknade WiFi-hotspot som jag gärna ville ha så hade jag stolt hållt kvar i Heron ett år till. Nu har frugan fått ta över den och hon är nöjd, förutom när hon jämför batteritiden mot sin SonyEricsson (1 dygn mot typ 10).

14. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

böjen nedertill har räddat skärmen på min flera gånger tror jag, då många gånger man tappat den i marken från över 1 m och den landat med skärmen nertill, men ändå klarat sig galant, medans vissa folks platta touchtelefoner bara varit att skicka in på lagning :P

15. nkewk

nkewk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Inte snyggast kanske men den är ju as go att hålla och jag tycker att färgerna är bra!