Ang. minneskort

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av judas, 9 nov 2009.

  1. judas

    judas Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2009
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur är det med minneskort, hur stor skillnad gör det med skrivhastigheten, om det tar längre tid att slänga över musik från datorn etc. bekommer mig inte, men blir det några problem med att läsa datan i nallen?

    Tänkte plocka ut ett 8gb sdhckort till inpris, tror att det är klass två, men kommer telefonen vägra och vara seg om jag använder det?
     
  2. my05

    my05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    klass på kortet ger inte alltid hela sanningen

    Judas,

    Jag hade samma tankar som dig (och köpte ett klass 6 kort på 8GB) tills jag såg en tråd på androidforums.com där detta avhandlades (söker du där så kommer du hitta). Tydligen finns det klass 2 och 4 kort som i praktiken ger väldigt snabb åtkomst och läsning/skrivning. De exakta tillverkarna och modellerna står nog (om inte minnet sviker) också att finna där.

    Kör du rootat, eller för all del, väntar ett tag tills Google själva bakar in sin egen variant av Apps2SD (vilket de faktiskt planerar att göra) så är nog så snabbt som möjligt att föredra hursomhelst.


    M v h

    Danne