Ångest! Värt att vänta? (SGS/Desire/"Ace")

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Tegelsten, 29 jul 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Tegelsten

    Tegelsten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjenare!

    Kul att se att det finns ett ordentligt svenskt Androidcommunity! Är nämligen i akut behov av hjälp.

    Efter att ha tröttnat ordentligt på min W902a, som fått mig att tappa allt förtroende för Sony Ericsson, ser jag mig om efter det bästa smartphone:n som kan köpas för pengar.

    Allt pekar ju för tillfället på Galaxy S. När jag stod och testade den i affären fick jag skamset inse att det där med "insidan räknas" inte riktigt var så sannt för mig som jag trott.

    Överlag måste jag säga att HTC-lurarna känns mycket bättre design och kvalitetsmässigt. Galaxy'n är väl såpass gedigen som den kan vara för den vikt och design den siktar på. Men samtliga av HTC:s lurar ger mig helt enkelt en klart bättre känsla än Galaxy:n, som är mycket mindre snygg och känns mindre "äkta". Ändå är Galaxy:ns siffror svåra att bortse från. Klassisk beslutsångest m.a.o! ;)

    Ingen mobil på marknaden verkar ha "allt": byggkvalitet, fulländat yttre gränssnitt och absolut topprestanda. I alla fall inte än...

    Det finns jämförelser mellan dessa två lurar så det dammar om det, så det jag främst fiskar efter är:

    Tror ni det är värt att vänta på nästa toppmobil?

    Jag kan själv tänka mig att vänta i max 6 månader.
    Det enda nämnvärda som verkar vara på väg inom den tidsramen är HTC Ace/Desire HD. Den verkar kunna ha allt jag vill ha. 1-2 Ghz processor, 8 Mp kamera och framförallt, uni-body aluminiumskal (mm.). Men ingenting är ju bekräftat alls.

    Vem vet, nästa monster kanske kommer ut först nästa år? Problemet är ju även att vi i lilla Sverige inte på nått sätt garanteras att få den förrän efter resten av världen (USA har ju haft sin EVO ett bra tag).

    Av er erfarenhet av HTC-/Mobilreleaser att döma, tror ni att vi kommer att kunna se Ace:n innan Jul?

    Om inte blir det till att slå till på en Desire eller en Galaxy S (och det snarast! :teeth:).
    Jag tippar på att Desire:n blir lättare att kränga på blocket när nästa värsting släppts. Eller vad tror ni?
     
  2. mrjocke

    mrjocke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag sitter lite i samma sits, Galaxy S känns lite för plastig, dock endast känt på den en gång.

    Tror vi får avvakta lite och invänta mer info ang HTC Ace/Desire HD. Men om man tittar på tidigare HTC flaggskepp så släptes väl Hero i Oktober 2009, Desire i April 2010, så om historien upprepar sig själv så borde nästa flaggskepp släppas någon gång i Oktober. Jag har ingen större lust att vänta längre för min Magic börjar kännas väldigt gammal redan nu.
     
  3. Limmet

    Limmet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2009
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kom inte Hero typ i Juli/Augusti 2009?

    Iaf sitter lite i samma sitts som ni. Ratade Galaxy S av div anledningar och sitter med min jävla galaxy 7500 som knappt går o ringa med...


    Ett alternativ som man inte får skriva i detta forum är väl Iphone? oO

    Jag hoppas mkt på EVO. Såg (och lekte med den) i USA i somras och blev mkt imponerad.
     
  4. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    sitter i samma sits kan fan inte bestämma mig ? men väntar man i 6 månader, så kan man vid det tillfället också vänta 6 månader så kommer det ytterligare en ny mobil ?
     
  5. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Resonerar lite som hussseein...
    Ska man vänta kommer man vänta på nästa när den nya kom ut..
    Har mailat HTC och frågat dom men dom tvärvägrar att säga nåt så att ACE kommer ju att komma men frågan är när och vad som kommer ett halvår senare
     
  6. Tegelsten

    Tegelsten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag vek mig för trycket och köpte en Galaxy S på mediamarkt. :P

    Jag ångrar mig inte ett dugg kan jag säga. Utseende och byggkvalle spelar mindre roll när man har den i ett sjysst case. Sen känns skärmen och touch-responsen märkbart vassare än Desire:n i mitt tycke, och det väger upp svagheterna. Slopa Touchwiz för launcher pro och den är kanon.

    Som jag ser det motsvarar SGS:en Ace:n tills tor del, om speccarna som ligger ute stämmer (dvs ingen 1,5/2 Ghz processor i Ace). Aluminiumskal är väl en stor fördel, men som sagt - case ;).

    Jag kör nog hellre på SGS ett år eller mer och köper en överlägsen lur senare än väntar uppåt 6 månader (mer för Sverige??) på en lur som är bättre på en del punkter, men troligtvis sämre på andra (CPU, GPU mm).

    Det får bero på utgångsläget antar jag. Jag behövde en smartphone åtminstone hyfsat omgående för bussresor mm. Klarade inte av att leva med min gamla lur längre.
    Vore det bara rent ha-begär som motiverade ett köp nu direkt skulle jag nog väntat på Ace:n. eller bättre.

    Inget lätt val kanske, men lycka till!
     
  7. JohanH

    JohanH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag är också sugen på en sgs, men lagg och gps problem gör mig tveksam.
    Någon som vet om Dell Thunder kan tänkas komma till Sverige?
     
  8. Herrolsson

    Herrolsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag var skeptisk när jag köpte min sgs men nu älskar jag den.. lite lagg gör inget för min del och jag tycker inte alls den är plastig utan jag tycker den känns ganska gedigen, iaf gentemot min gamla nokia 5800.
     
  9. Berg3r

    Berg3r Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Både Ace och Evo verkar ju väldigt schyssta tycker jag ! För och nackdelar med dessa telefoner ? Finns det några specifikationer att läsa någonstans ?
    Tror ni båda dessa kommer komma till Sverige ?

    // MVH
     
  10. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Evo och Ace ska vara samma telefon, det är bara skillnad i radiodelen eftersom vi ha ett annat 3g.. Kommer troligtvis i slutet av året om vi har tur..
    Skillnaden mellan den och Desiren är dock bara skärmen.. Och då är det bara displaystorleken och inte upplösningen..
    Så enda skillnaden är att du får en större mobil med större skärm, du får inte mer plats att lägga appar eller surfa på.
     
  11. dekadans

    dekadans Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    986
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Inte bara annan 3g, snarare annan allting. :) HTC EVO bygger på CDMA-tekniken (bl.a. inget SIM-kort), som vi inte kör här i Sverige.
     
  12. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    jaja men nu ska du inte vara sån..
    du hajjade ju vad jag menade :P


    ;)
     
  13. ergoforcen

    ergoforcen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Samma problem för mig,vilken ska man välja?
    Dessutom har jag en underbar lur nu ,en Hero men lovade bort den till skolstarten pga alla strul jag hade med den och så blev den kanon efter 2,1 uppdateringen.Nu är det försent att ändra sig ,lovat är lovat.
    IP4 nää ,jag är mycket i skärgården med dålig täckning och har dessutom handsvett och bra ledningsförmåga i huden .
    Desire,nä känns för litet steg från Heron för att ha ett eller 2 år till .
    SGS, nä inte i dag med lagg och gps problem ,dessutom säljer nog många affärer wipade returer. Dock Jag har 1000 tal DIVx musikvideor och många AVI filmer,med 2,2 i sikte kan det vara ett alternativ?
    Varför kan ingen ta det bästa från alla och göra en ybernalle så man slipper all beslutångest
     
    Last edited: 11 aug 2010
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.