Av någon anledning så kan jag inte inst detta roliga spel. Har provat via market, via getjar.com och dropboxen ett par inlägg upp. Har någon någon bra idé vad som kan vara fel?
ah men då är det inget nytt ju den uppdateringen kom ju för över en vecka sen med den stora röda fågeln.
Nytt för mig i alla fall..och jag antog att man skulle rädda en och en.. eftersom de är alla fångar i början och sedan räddar man som sagt en fågel.
Nops, det finns gott om utrymme på telefon. Jag kan installera annat som tar plats. Vilket jag har testat och sedan avinst.
Det står att det inte går att installera, det dyker upp i notification bar när jag kör via market. Tar jag ner filen via t ex getjar. Så står det att programmet inte blev installerat. Jag har ca 90MB ledigt. Edit: Det har löst sig. Avmonterade minneskortet innan jag installerade och då gick det hur bra som helst. Så nu kan man inte sluta spela istället. :-P
Tidigt imorse såg jag en mod på XDA som tog bort ads och gjorde spelet snabbare. Den är nu borta på grund av krav från Rovio, men misströsta icke, nu har dom äntligen skrivit ett nytt inlägg på sin blogg, där dom tackar för all feedback, och ber om ursäkt för att den nya uppdateringen gjorde spelet mindre tillgängligt istället för tvärtom, som det var meningen. Nu jobbar dom dock på en ny update, plus en lightweight version för low-end mobiler. Via rovio.com
Flashar ni http://xda.b42.nl/Richardtrip/addblock-etc-hosts-signed.zip så ser ni ingen reklam i spelet alls.
Eller så tankar man http://www.appbrain.com/app/adfree-android/com.bigtincan.android.adfree så kan man göra det utan att flasha, dessutom får man en uppdaterad lista.
Jag har hittat alla golden eggs nu, men jag kan inte få stjärnan på det 17e ägget, någon som vet hur man gör? Jag har googlat det och då ska det finnas massa grisar i bakgrunden men det gör det inte på min version, utan det enda som finns är den stora fågeln. Någon som har klarat den?
AngryBirds fpsdroppar (så det blir ospelbart) på vissa banor för mig.. Medans det på vissa (oftast varannan) går alldeles utmärkt. Kör på en HTC Legend, men den borde väl ändå klara av angrybirds?
jag brukar bara stänga av mobil data (3g) så kan det inte komma upp nån reklam. Varför göra det besvärligt
Med tanke på att det tar bort reklamen i ALLA appar som har reklam så ser jag det som smidigare än besvärligt.
Bry dig inte om det... allt det du lyckats med kommer att försvinna, och inte nog med det skulle du vilja spela några nya banor i framtiden så måste du kravla dig förbi alla banor som du igentligen redan klarat. Antingen när du köper en ny telefon eller när du väljer att göra en reset av ngn anledning. Kan inte beskriva hur f*rbannad jag är på Rovio att det inte går att spara sin progress på ngt sätt. Bryr mig inte om att spelet är "gratis"/reklamfinansierat till android.
Det kräver root om jag inte minns fel, och känns som att användarna av AB inte ska behöva roota för att slippa spela om 150+ banor [lite bitter]
stämmer bra, dock s¨finns det något komination/secrete code för att l¨sa upp allt. Dock är det väldigt ovanligt att man kan backupa spel ifrån tillverkarens sida.
Var tvungen att spela om alla banor jag hade klarat för efter att jag installerade den nya uppdateringen (den med den stora röda fågeln) så jag är rätt arg jag också på att man inte kan spara på något sätt.