Övrigt: Anovo har tabbat sig igen!

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av greenworm, 15 okt 2011.

  1. greenworm

    greenworm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Får bjuda på lite lördagsläsning om vad jag tycker om mitt äventyr med Anovo.

    Jag är jättenöjd med min sensation på alla vis men inte allt roligt kommer utan lite trubbel.
    Jag började få en missfärgning mitt på skärmen, ett vitt suddigt streck som uppenbarade sig vid grå bakgrund. Min powerknapp började även den flippa ur och tände skärmen direkt efter att jag hade släckt den vissa gånger.
    Jag hade kunnat leva med dessa problem men när jag betalat 5000kr för en mobiltelefon så förväntar jag mig att den ska fungera utan problem.

    Trots att jag inte ville att den skulle skickas till Anovo så åkte jag till NetOnNet i Malmö och lämnade in den och killen som tog emot den intygade och skrev ner att felen fanns där, inget snack om saken!

    Får tillbaka telefonen knappt två veckor efter jag lämnat in den vilket är rätt imponerande med tanke på att det var Anovo som hade haft med den att göra.

    Powerknappen fixade dom, bytta nått flexkort tror jag dom kallade det. Men nu till det tråkiga, dom kunde inte återskapa missfärgningen på displayen och åtgärdade därför inte felet. Jag tog upp mobilen startade den och självklart så var missfärgningen kvar. Jag visade det för personalen som lämnade ut den till mig och gjorde även väldigt klart för dom att jag var riktigt missnöjd.

    För tillfället så har jag inte fått reda på någonting mer än att killen skrev en lapp som skickades till Anovo och förklarade att felet var kvar och varför dom bara struntat i att fixa det. Han lovade även att jag skulle bli kompenserad och hans chef skulle kontakta mig på måndag, dvs i övermorgon.

    Jag har min mobil hemma nu då jag inte kunde vara utan den längre men får se vart det här leder. NetOnNet är enligt mig väldigt bra på service men jag kommer att uppdatera om hur det går!

    Fortsatt trevlig helg alla!

    /Greenworm
     
  2. Prodrive

    Prodrive Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    945
    Mottagna gillanden:
    405
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 PRO Max
    Hej,

    är så glad att du tog upp detta här, jag har exakt samma problem med min sensation och ska lämna in den på måndag hos Siba.
    återkommer med svar om vad dem säger.