Anovo/Regenersis i konkurs

Discussion in 'Off Topic' started by Droid119, Feb 21, 2013.

1. Statsminister

Statsminister Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur många ärenden tror du de behandlar på ett år? Som vanligt är det dom som skriker högst som syns(hörs) mest.

Är väldigt sällan man skriver på ett forum vad bra det funkade när man fick sin högtalare utbytt på garanti, tyvärr är det så. Men gnället som blir när nått inte fungerat tillfredställande, det hörs banne mig högt!

Jag personligen har säkert lämnat in mellan 20 - 30 telefoner till Anovo under mina år, och har faktiskt, tror det eller ej, aldrig behövt bli besviken. Tvärt om, snabbt smidigt och enkelt. Det är min erfarenhet. Har tom fått grejer åtgärdade på garanti som jag aldrig trodde skulle gå vägen.

Sedan att ta exemplet med han som onanerade är ju bara fjantigt. Finns ju ganska många puckon här i vårat avlånga land, och det är ganska troligt att en ganska stor del av dom har jobb. Titta bara på hur mycket skandaler poliser, lärare, POLITIKER mm ställer till med.

Är nog ganska många arbetsplatser som det händer dumheter, tror inte Anovo är ensamma om att ha ett och annat pervo på lönelistan.

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

MINA ENHETER

Ja, "löpande band"-tekniken. Allt ska ju gå fort och då tenderar ju kvaliten i det man gör minskas. Så är det ju inte bara vid telefonreparationer utan i tillverkning också. Viktigt att det ska gå fort och att mycket ska produceras hellre än att det ska göras bra och med bra kvalitet.

Ikea-stuk, typ.

3. Kung

Kung Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

har lämnat in i stort sätt alla mina telefoner då ja alltid köper när nya modeller släpps, inte en endaste gång har det gått smärt fritt...
    jobbar du på anovo? eller jobbade...

4. Droid119

Droid119 Guest

Hade en SE k530i skickades till Anovo som det då hette för ca 5år sen blir det nu. Ibland tog telefonen om man bara råkade nudda lite lätt med fingret eller fastnade i menyn det tog Anovo två månader att fixa problemet. Fick en SE k660i ny. Men efter ett halvår började den krångla med random reboots osv. Skickades till anovo tog två månader "Fabrikåterställd" Ah jo fin service jadå..

5. Ascii

MINA ENHETER

En nöjd person berättar vidare till två andra, en missnöjd berättar till 12. Kanske därför. ;)

6. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Jo just SE har jag varit inblandad i och det var mer problem med konkursmässigt SE än att Anovo kunde laga..... de var förbjudna av SE att laga felet, vilket då bekräftades av "andra linjens" support hos SE...:P:P

7. Droid119

Droid119 Guest

Oavsett så ska det inte ta två månader för att få en mobil tillbaka från service? Eller vad säger du Plun :)

8. Statsminister

MINA ENHETER

Nej, jag jobbar absolut inte på Anovo, och har aldrig gjort för den delen heller.

Jag tycker dock att trådar som denna, där man gottar sig i att företag går i konkurs är avskyvärda, vare sig det är ett företag som omsätter 100 tusen eller 100 miljoner så tycker jag det är synd när det händer. Tycker inte om utveckligen där våra företag och industrier går i konkurs eller säljs utomlands. Vad skall vi jobba med och vad skall dra in pengar till stadskassan om 10 år?

Samt, jag anser att det kan vara bra att berätta att det faktiskt finns kunder som är mer än nöjda med den usla service och kompetens som Anovo erbjuder(har erbjudit). Lite roligt att man per automatik blir "anklagad" för att vara anställd på företaget i fråga bara för att man ger ros och inte ris. Säger lite om inställningen till dom på detta forum, antar jag.

Tack för mig!

9. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Jo visst är det så men jag är bergsäker på att DeltaService inte är någon "nirvana"......;)

Verkstäderna är ju hårt bundna till garantiavtalen med tillverkarna och det ger minimalt med spelrum.

Sen är de flesta skadorna beroende på att användaren gjort något fel...."fyllan&villan", inte läst manualen-rootat samt varit allmänt oaktsam.

10. Droid119

Droid119 Guest

Ta och titta på detta plun.. Detta var iår när jag hade problem med min sensation oj vad... snabbt det gick :) Tillskillnad ifrån anovos snigelrace.. :P

11. Statsminister

MINA ENHETER

Jag har dock lämnat en en Ericsson T65i och fick tillbaka två. Det va ju slarvigt från deras sida, men jag klagade inte. Anovo.

12. Ascii

MINA ENHETER

Har du nånsin skickat in en smart lur till dem?

13. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Lugn... snart vimlar det om "hata Deltaservice" istället.... kan inte bli annat.;)

14. Kung

Kung Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

....

15. Statsminister

MINA ENHETER

X10 2 gånger (olika fel och tillfällen) Xperia Arc 2 även det. Samt SE satio en gång. Även p800, p900 men dom räknas väl inte :)

16. Droid119

Droid119 Guest

Knappast. Dem är 15st bara i deltaservice i kalmar som har hand om HTC. Lika så för dem andra märkerna t.ex. som övriga märken min gissning dock. Sen har deras servicesnubbar hög kompetens tillskillnad ifrån tomtarna från anovo :teeth:

17. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Har skickat telefonen dit en gång. Det tog flertalet veckor (det gick snabbare när min flickväns Acer Liquid skickades till Frankrike på reparation) och de hade inte gjort annat än att byta mjukvaran. Det var ett hårdvarufel.

Nästa gång tog det visserligen inte lika lång tid, typ 1,5 veckor kanske, men kom tillbaka med ny mjukvara. Det var fortfarande hårdvarufel.

Tredje gången förstod de. Då tog det två veckor.

Jag kanske hade otur men det är så jag uppfattat Anovo av personliga erfarenheter.

Sen är det tråkigt att människor blir arbetslösa. Man kan knappast lasta de anställda för att göra ett kasst jobb. Det är liksom ledningen uppgift att få företaget framåt med bra resultat genom utbildningar, rutiner m.m.

18. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Jo men nu är ju bolaget under rekonstruktion..... det körs fortfarande.

Sen blir jag klart förbryllad eftersom du förefaller vara i branschen efter att ha "tuggat på" i TV-tråden.

Personligen skulle jag bli urless på alla som kör med "orena kort" och är så urbota korkade att de inte har en drulleförsäkring till sin hemförsäkring.:P

19. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

What? Är jag i samma bransch som Anovos anställda eftersom jag har arbetat med att sälja TV-apparater?

Hur går den tankebanan ihop logiskt?

20. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Jo det finns ju inte så många "nasare" med människor att välja på :teeth: Ren logik :teeth:

Det borde vara ganska känt inom branschen vad som gäller samt angående garantiböket.