Ansluta remote till Samsung S9

Diskussion i 'Allmänt' startad av mickebjo, 17 mar 2021.

  1. mickebjo

    mickebjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2013
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hej jag har en båt där jag kommer ha ett smart element från Xiaomi. Jag tänker mig använda en gammal Samsung S9 som wifi hotspot som elementet ansluter till internet via. På så sätt kommer jag åt elementet från min Dagliga mobil Huawei P30 Pro via Mi Home appen.

    Vore ballt att kunna ansluta remote till samsungtelefonen som ligger på båten så man kan se i kamerorna eller återaktivera wifi hotspot som verkar stänga av sig ibland.

    Har någon tips på bra app som fungerar? Testade Airdroid som verkar fungera ett tag men sen tappar den kontakten och man måste igen koppla in telefonen med usb till dator för att göra någonting via Airdroid programmet.
     
  2. EricG

    EricG Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2013
    Inlägg:
    936
    Mottagna gillanden:
    494
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Nexus 9
    TeamViewer quicksupport kan man ställa in så man alltid kan ansluta via deras huvudklient.
     
    mickebjo gillar detta.
  3. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Då rekommenderar jag nog hellre AnyDesk då denna inte medför några restriktioner i gratisutförande och går att konfigurera upp för obevakad åtkomst och till och med så du kan lägga till 2FA för att ytterligare säkra upp din fjärrenhet.
     
  4. EricG

    EricG Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2013
    Inlägg:
    936
    Mottagna gillanden:
    494
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Nexus 9
    Det kände jag inte till. Tack för tipset! :D
    Den åker rakt in på svärmors telefon, kom jag på nu.. Hon är typen som klickar på bakgrunden, för er som minns reklamen med gubben som skulle öppna mailen [emoji12]