Ansluta Tab 2 10.1 till PC:n via USB funkar ej!

Diskussion i 'Samsung' startad av Cubenga, 3 oktober 2012.

1. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Har försökt ett tag nu med att få en kontakt mellan plattan och PC:n men jag kan inte komma åt plattan. Varje gång jag kopplar in den står det "Den enhet som är ansluten till SAMSUNG Mobile USB Composite Device kan inte identifieras" och att jag ska vända mig till Samsung.
    Jag har testat köra felsökning via Kies och den ominstallerar USB-drivrutinerna men det hjälper ej. Någon som har en lösning på detta? Bör tillägga att koppla enheterna via Wi-Fi funkar men att överföra en film på 600 mb tar för lång tid. Vi snackar om över 1 ttimme och det är ej
    godtagbart. Tacksam för hjälpen yau.

EDIT: Måste man ha ett Micro SD kort i plattan?

Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2

Last edited: 3 oktober 2012
  2. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Att sätta i ett SD-kort hjälpte ej.

3. randomized

randomized Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte en tab 10.1 idag och hade exakt samma fel.. Har du listat ut vad det kan vara för fel?

4. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Problemet är löst. När jag fick hem plattan så installerade jag Kies först innan jag hade kopplat plattan till datorn och det vaar nånstans där det blev fel med själva installationen av drivrutiner såg jag gick in på datorns Kontrollpanel och sen "Program och Funktioner" och avinstallerade både Kies samt Samsung Mobile USB Drivers, startade om datorn och sen kopplade jag in plattan utan att installera Kies eller dyl. och då hittade Windows plattan, så nu funkar det. Hoppas det var till nån hjälp för dig :P