Ansluta till ett WPA2-EAP nätverk?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Hawake, 26 okt 2010.

  1. Hawake

    Hawake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Godmorgon mina android vänner,

    Det är så att vi har ett trådlöst nätverk på vår skola som är skyddat med WPA-EAP och för att logga in på det så gör man det med sina skoluppgifter till datorerna, hur gör man för att göra detta på sin telefon?

    Telefonen verkar bara vilja skriva in lösenord/lösenord och det fungerar inte,

    Ingen som har nån idé på om hur jag kan göra?
     
  2. sjukperro

    sjukperro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    ni kan väl knappast ha ett enkomt username/lösen per elev? el är de så att på skolans datorer så loggar ni in me elevid å lösen? är det de senare så har de ingenting med det trådlösa nätverket att göra.. kan även va så att de trådlösa nätverket bara accepterar anslutningar från speciella MAC adresser å isf måste du fixa så du får ett speciellt username å lösen för just din telefon.. inte den utförligaste förklaringen men ja få skylla på att ja ha hunni vakna till å bli trött igen:cool:
     
  3. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

  4. Hawake

    Hawake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skulle nog förklarat bättre, men jo det är så att vi har skoldatorer som använder samma nätverk, och för att komma åt det så måste vi logga in med userID och lösenord.

    Jag ska testa dom där programmen och se vad jag kan göra.. tack för hjälpen
     
  5. samster93

    samster93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jodå den kopplingen finns visst misstänker att det är synkat mot en ldap server på ngt vis så är det iaf på min skola. Tror jag ngn typ av koppling är det iaf.