Anslutningsproblem mot dator

Diskussion i 'Legend' startad av Dawe, 1 jan 2011.

  1. Dawe

    Dawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Kopplade in min legend mot min mac via usb kabel och ställde in den som diskenhet men ingenting händer och den hittas inte alls t ex via finder eller iPhoto.

    Har fungerat utmärkt förut....visserligen droppade jag mobilen i en toalett för inte så länge sedan och den vart totalt rubbad efter det, skärmen blev cp osv men drog bort display skyddet å så eftersom de säkert hade bildats fukt och så sen fick den stå å torka utan batteri i en dag typ och sen dess funkar den super bra som den gjorde innan däremot kom det här problemet nu, om det nu har något med det att göra vet jag icke men de känns för jävla drygt att behöva lämna in den på reparation, senast jag gjorde de fick jag vänta mer än 2v och för en sådan skit grej har jag inte mycket lust att göra det.

    Någon som har några idéer?
     
  2. exore

    exore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Det jag skulle göra är att testa några andra usb-portar på macen och se om den upptäcks på en annan dator. Annars laddar den iaf när du kopplar in telefonen till datorn?

    Ett annat tips är att låta elektronik torka i ris, för riset har en riktigt bra förmåga att dra åt sig fuktighet. Tyvärr tror jag inte att du kan få den reparerad när du har tappat den i toaletten. Det finns en fuktsensor på kretskortet och om den har utlösts vägrar de oftast att reparera men det är alltid värt ett försök.
     
  3. freeij

    freeij Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    vad gör du med telen på dasset? och hur lyckas du droppa den ;)
     
  4. tomcat

    tomcat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Usch, fråga inte. Gjorde exakt samma sak med min iPhone4 som jag hade i bakfickan - vilket jag ju glömde. Drog ner brallorna och satte mig på muggen och - plums. Jag blev så trött. Dyraste toalettbesöket ever.

    OnTopic: Ta ur kortet och kör det i kortläsaren. Går dessutom snabbare än USB.
     
  5. Dawe

    Dawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag har testat med olika portar på macen men det blir samma sak. Har inte testat med min htpc som kör win 7 dock men har fungerat fin fint förut på macen så jag vetifan. Jag har även fått problem med täckningen den senaste tiden att den tappar den helt ända lösningen är att starta om mobilen. Har hänt både inomhus och utomhus. En gång när jag gjorde detta vägrade nallen hitta simkortet fast de har bara hänt en gång :S

    Ja du är man för full går det mesta att lyckas resp misslyckas med....tyvärr var det en annan grej som hände som jag bryr mig om mer, i det sammanhanget skiter jag fullkomligt i att mobilen tog ett dopp även om det inte direkt var någon hit eller planerat. Toan var iaf spolad så det var tur i oturen iaf, alltid nått :P