Använda Ace Advanced Hack Kit?

Discussion in 'Desire HD' started by ruppan, Oct 17, 2011.

1. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    En ny radio som passar till ARHD hittar du på samma sida, lite längre ner på sidan. [ROM] Android Revolution HD™ 6.1.3 | High Quality & Performance | Official Sense 3.0 - xda-developers
    Ladda hem filen, läs igenom "read me"-filen och följ instruktionerna. Jag väntade lite med att flasha ny radio och fick problem med min mottagning som dränerade mitt batteri så jag kan verkligen rekomendera att flasha ny radio.

Vad gäller din powerknapp vet jag inte riktigt vad som är fel. Jag har läst om att folk fått problem med den och har själv märkt att den är lite segare. Men min funkar fortfarande även om jag får trycka ned den mkt längre än tidigare för att få upp menyn för reboot.

Lycka till!

2. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag försöker följa guiden men ingen lycka när jag är halvvägs genom... När jag kommer till "fastreboot så händer det ingenting när jag installerar radion

3. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Skumt...

Bara för att vara på den säkra sidan, har du usb-debugg påslaget?
    Vad händer när du utför "adb reboot bootloader"? Vart hänger det sig? I mitt fall kunde jag inte boota telefonen via datorn utan fick själv boota den till bootloader.

Kolla igenom denna guide. [GUIDE] How to Flash a Radio.IMG Win/Mac - xda-developers
    I mitt fall, där jag inte kunde komma till bootloader via datorn gick jag manuellt till "fastboot" och fortsatte enligt punkt 8 i guiden.

Lycka till!

4. Mozze

MINA ENHETER

felet låg i att man skulle "fastboot flash radio radio.img " jag skrev "fastboot flash radio.img" =P

skrev man fastboot flash radio radio.img så funkade allt bra :) nu håller luren på att starta om så ser vi.. ;P

Jag har dock fortfarande ingen powerknapp funktioner.. :/

bara jag som inte får karusellen att snurra lite snabbt ? :P får bara en ruta i taget ;P

vore nice om detta kom med sense 3.5 :D

Last edited: Oct 26, 2011
  5. mlappa

mlappa Youth Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Rootade min DHD igår med AAHK vilket va helt underbart, jag var verkligen orolig att det skulle fastna någonstans eller att jag skulle göra något fel.. men vad skulle man kunna göra fel? Klockren kit, rekomenderar alla den som är lite osäker.

Flashade sedan om luren och dunkade in CM7.1 och nu kommer det härlig problemet, tänkte att jag skulle få in Google App Package, drog ner den senaste (2011-08-?) la in på SD-kortet och öppnade den med ROMmanager men sedan kommer det upp en varningstriangel med lilla androidsnubben, fick lov att ta ut batteriet igen för att få igång luren.

Så nu står jag har utan Google-apparna men främst utan Market vilket är en marddröm för ny flashade lur, inga appar som jag kan dra ner.

HJÄLP, what to do?!

6. lindman

lindman Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

har gjort allt som står i manualen och när jag kör den så kommer det upp en cmd ruta i typ 0,5sek så ja tog en printscreen och det står "adb är inte ett internt komando, externt komando, program eller komando fil" vad är felet?

7. stilleh

stilleh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Testa att ladda ner en market.apk från xda någonstans. Brukar finnas instruktioner i trådarna hur man gör.

typ denna

[APP] OldMarket - Get back your old Android Market! - xda-developers

8. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Jag gjorde lite sökningar på xda angående dina problem med powerknappen och hittade följande tråd. Power menu issue DHD runnin ARHD 6.1 - xda-developers

Även om det verkade vara en tillfällig fix så kanske du kan leta dig vidare från aktuell tråd tills du kan lösa problemet.

Lycka till!

Mozze likes this.
  9. mlappa

mlappa Youth Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Funkade skit bra, hittade dock den riktiga appen.
    Men jag kommer inte, står att jag ska skapa ett konto eller om det finns ett redan, väljer att det finns redan men då kommer jag tillbaka till homescreenen. Kommer inte in på Market.

Jävla horskit, går det är unroota..... :cry:

10. stilleh

stilleh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Såg du till att market/vending.apk hade rätt permissions?

11. Mozze

MINA ENHETER

alltså denna rom är skitnice men imorse så började jag cykla till skolan.. under tiden så uppgraderade den 4 appar på market. jag lämnar hemmet med 100% batteri och väl framme i skolan 10:15 så har jag 80% kvar? helt sjukt vad den slukar energi... och inne i "batteriet" så ser jag att "cell standby" och "phone idle" har tagit väldigt mycket ström..? jag hade ju den i 15 minuter..?

12. lindman

MINA ENHETER

håller på att roota nu och när jag läser manualen står det "Open a command prompt and navigate to the hack kit directory" vad menas med det?? btw kör Ubuntu

13. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Det innebär att du ska, precis som det låter, öppna en kommandoprompt och navigera dig ned till där du lagt ditt hack-kit via de "cd"-kommandon som krävs.

Hjälpte detta dig ngt? Måste säga att jag trodde att man som ubuntuanvändare kunde manövrera i kommandoprompter by default så jag blev lite överraskad när du stött på problem här. Om du fortfarande inte förstår kanske någon som är mer bevandrad i ubuntu kan svara. Jag är (tyvärr) OS-handikappad...

Lycka till!

14. lindman

MINA ENHETER

är tyvärr helt nybörjare på ubuntu och kommandon. så fattade inget tyvärr..

15. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Öppna en kommandoprompt. Detta görs genom "cmd"-kommandot eller genom att öppna via någon av genvägarna i rullistan på skrivbordet.

För att manövrera dig ned till rätt "directory" använder du dig av "cd"-kommand. Ex. Du står i C:\Users\Orvar> och vill vidare. För att gå in i en undermapp till "Orvar" skriver du "cd <mappnamn>", ex. "cd mina dokument".

Gör sedan detta tills du står i mappen för ditt hackkit. Utför då kommandot "./hack-ace.sh" enligt manualen (Notera ciatattecknen!). Följ sedan anvisningarna.

Hjälpte detta? Som sagt, jag är inte jättehaj på ubuntu...

16. chucken

chucken Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är terminal du är ute efter...
    Men är du säker på att det funkar att köra i ubuntu?

17. lindman

MINA ENHETER

ja det ska fungera med ubuntu enligt tråden på xda

18. anlilja

anlilja Kid Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Det fungerar perfekt med Ubuntu, använde det själv när jag rootade min telefon.
    Ett tips är att man inte behöver använda ett terminal fönster för att starta AHK (Advanced Hack Kit), det går att leta upp där man har lagt AHK på HDD:n, högerklicka på hack-ace.sh och välj "Run in terminal" tror jag det står!

Lycka till! Roota är det bästa jag gjort sen jag köpte telen för ett år sen, använder Cyanogen 7.1 och den har blivit riktigt batterisnål, snyggt, enkelt användar gränssnitt med. Tog telefonen ur laddaren för 37 timmar sen och har 51% kvar av batteriet! :teeth:

lindman likes this.
  19. Mozze

MINA ENHETER

ingen som vet?

upplever det igen.. den sjunker ner till 80% sjukt fort...

20. rooseen

rooseen Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Du har inte ens skrivit vilken rom så det blir ju lite svårt att ens gissa då?