Använda datorns högtalare och mikrofon över wifi

Diskussion i 'Frågor och support' startad av 2_Thumbs_Up, 18 jan 2010.

  1. 2_Thumbs_Up

    2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag tror inte att det finns än app för det men är det över huvud taget möjligt med dagens API?

    Det skulle vara sjukt smidigt att koppla upp telefonen på wifit hemma och sen helt enkelt få en liten notifikation när nån ringer och svara direkt från datorn. Det finns ju bluetooth hands frees. Kan man lura telefonen att datorn är en hands free på något sätt? Går det om man fixar bluetooth till datorn?
     
  2. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Det går säkert om du skriver ett program till din dator som får den att uppträda som en handsfree. Då handlar det dock inte längre om någon android-app.

    m v h Henrik
     
  3. mrmozart

    mrmozart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Precis som henca säger tror jag att du får leta reda på eller skriva en app till datorn som agerar som headset. I API:t tror jag inte du kommer åt inkommande ljudström från telefonen, så det går nog tyvärr inte att skriva en app som vidarebefodrar info via nätverk.
     
  4. Gizzmo

    Gizzmo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om du har en Bluetooth adapter som kör med WIDCOMM drivrutiner så kan du göra detta. Den har en headset profil, då kan du utnyttja datorns mikrofon och högtalare. Du får till och med inringande telefonnummer som en lite bubbla nere vid klockan.