Fråga: Använda flera bluetoothkällor samtidigt m.m.?

Diskussion i 'Allmänt' startad av manutd, 17 feb 2019.

  1. manutd

    manutd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 256GB
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    ROM:
    Stock
    Har kollat runt men inte lyckats hitta någon bra info (så det kanske är omöjligt) om man på något sätt kan styra musiken från sin klocka på mobilen? Jag vet att man kan spela upp/pausa och byta spår. Det jag eftersöker är om man på något sätt kan få tillgång till alla spellistor och kunna bläddra runt i sitt arkiv från klockan utan att behöva lägga in låtarna på klockans minne?

    En annan sak (som kanske är lite mer allmän fråga) som jag funderar över är om jag kan koppla 2 olika bluetoothkällor till mobilen och köra samtidigt? Jag testade att koppla upp min hörlurar samt klockan när jag var ute och gick men kunde inte använda båda samtidigt av någon anledning. Kopplade jag upp min klocka och startade musiken så kunde jag enbart spela via klockans högtalare, kopplade jag upp hörlurarna kunde jag inte styra musiken från klockan.

    Kör med OnePlus 6t, Samsung Gear S3 samt Jabra Elite Sport.

    Kort sammanfattat:
    *Kan jag komma åt mitt musikarkiv och kunnde bläddra bland låtarna/albumen på mobilen från min klocka?
    *Kan jag använda både klocka och hörlurar samtidigt via bluetooth till musiken/samtal?

    All hjälp/tips/förslag uppskattas! :)
     
  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    För bluetooth multistream så krävs att alla enheter är bluetooth 5.0-kompatibla. Samsung Galaxy S8 har nån special-lösning som gör att du kan strömma till två A2DP-enheter samtidigt, men den lösningen är specifik för just S8:an.
     
    bernard gillar detta.
  3. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    1. Hur har du lagrat musiken på telefonen? Är det MP3:or som du kan spela från valfri app? Jag tror tyvärr att ditt sätt att vilja styra på är för unikt för att det ska finnas en lösning på det.
    2. Det låter som att du har anslutit din klocka som en ljudenhet, det ska du inte göra i detta fallet. Om du bara kopplar bort ljudfunktionerna till klockan så borde det fungera som du vill. Alternativt så kanske det funkar för dig att du ansluter hörlurarna till klockan istället för telefonen.