Använda smartphone som kameravakt?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Bo_B, 23 aug 2014.

1. Bo_B

Bo_B Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag har en överbliven Samsung Galaxy S2 och tänkte att den kanske skulle kunna användas som sensor i ett kameraövervakningssystem på landet...
    Jag tänkte mig att den skulle kopplas till mitt mobila bredband därute och att det skulle vara en app av något slag på den som körde kameran hela tiden.
    Så snart något händer i bilden skulle den spela in det och skicka en alert via email eller så till mig.
    Sen skulle jag vilja kunna koppla upp mig till mobilen via det mobila bredbandet och spela upp de inspelningar som finns. Samt radera filer som jag sett från SD-kortet för att det inte skall bli fullt.

Går detta att göra?
    Alla hårdvarufunktioner finns ju, men det behövs nån app eller två som hanterar det hela också...
    Dvs finns det nåt att ladda ner som kan sköta detta åt mig?

Notera att telefonen bara kan vara WiFi-ansluten, den kommer inte att ha något SIM-kort.

2. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Jag googlade på "android surveillance camera" och fick upp flera bra sidor med info.

http://goo.gl/OQGszt tror jag är riktigt intressant..

3. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    IP Webcam i nyare versioner tror jag klarar såna saker som rörelsedetektering och inspelning, men vet inte hur dess interface för att komma åt dem är (jag har bara testat mobil med IP Webcam och WiFi som kamera till Zoneminder, och där är det ju Zoneminder som står för rörelsedetektering och inspelning).

4. Bo_B

Bo_B Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag tror att Ipwebcam passar bäst, men jag vill ju få detektering också.
    Får prova den nya versionen.
    Skall fabriksåterställa mobilen först.....