Apad 7009 7" capacitive

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av chjp82, 29 jan 2011.

1. underbrallan

underbrallan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus
    Info:
    Ask and you will know!

Finns redan en tråd om detta ...

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=27706

2. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

3. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Har samma platta på ingång nu, fast under namnet Dropad A8. Beställde den från Pandawill.com , och det tog 2 veckor innan de skeppade iväg den. Enligt mig är det i längsta laget för något som enligt webbsidan fanns i flera hundra exemplar på lagret, men långa leveranstider är iofs att räkna med med Kinaföretag.

Därefter låg plattan på postens sortering i 3 dagar innan den tillslut påbörjade sin resa mot sverige. Detta var tidigare i veckan, så om jag har tur så är den här innan nästa veckas slut.

Notan hittills ligger på ganska exakt 1500 kronor, + eventuell moms och straffavgift från tullen.
    Priset på tableten har på senare tid gått ner ytterligare några tiotal dollar, så om man beställer nu kan man nog få plattan för en ännu lägre summa.

Rent prestandamässigt så verkar ju plattan ha mycket bra specifikationer i relation till priset. Dessutom så ser den inte ut som en regelrätt iPad-kopia (utöver #-knappen), vilket jag tycker är ett stort plus!

Ska bli kul att se om den verkligen lever upp till förväntningarna.

4. chjp82

chjp82 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har en hemma, och den är helt ok för pengarna man ger. Skärmen är bättre än jag förvänta mig, den är snabb och flyter bra. wifi mottagningen är sådär,men om man kör hotspot ifrån mobilen är det inga problem.

5. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Har du uppmärksammat några problem/bekymmer relaterade till hastigheten på det "interna" minnet? Baserat på vad jag sett på youtubeklipp så används inte det integrerade minnet på Samsungs bräda alls. Istället kör man ett vanligt hederligt MicroSD-kort som internminne.

Det finns iofs vissa fördelar med det, även om jag gissar att överföringshastigheten sannolikt är lite lägre än på de integrerade minenna.

Och gissningsvis är konfigurationen med separat minne också en av sakerna som resulterar i det låga priset. Det kan ju vara så att tillverkaren av dessa plattor köper in brädor från Samsung med defekta internminnen, men som fortfarande har fungerande RAM och CPU. (En ren gissning från min sida, baserat på ett par dissekeringar av enheten på Youtube).

Om det nu är så kan ma ju glädja sig lite åt att man gör miljön en tjänst också genom att göra något vettigt med elektronik som annars skulle skrotats... :P