APK

Diskussion i 'Tattoo' startad av roxul, 18 nov 2009.

  1. roxul

    roxul Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag är total nybörjare på android, har upptäck att det är många apps som jag måste installera genom att hämta en APK fil tror jag det hette, men hur installerar jag en sån fil?:confused:
     
  2. lixenstrand

    lixenstrand Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2009
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Du laddar ju ner programmet genom "butiken" som finns på din mobil..

    om du vill ladda ner ifrån din dator och för över på det sättet så går det ju självklart också men är mycket bökigare.

    men det är väl bara ladda ner något filprogram som heter "linda" eller något sånt ska det heta va?
     
  3. Cyanopsis

    Cyanopsis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2009
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    det finns lite olika alternativ. Antingen installerar du programmet apkinstall (kolla i vår dropbox på drop.io/androidtattoo så hittar du det där nu); då kan du installera det direkt genom ett dubbeklick på datorn, förutsatt att du har mobilen kopplad via usb - eller så skickar kopierar du över apk-filen till SD-kortet och installerar via en filhanterare (app controll eller nåt på market). Inte så svårt.
     
  4. hiro

    hiro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 9
    För att sammanfatta och strukturera:

    Det bästa sättet att ladda ner program är från market. Finns inte det program du vill ha där behöver du göra 3 (4) saker för att installera ett program:

    1. Få tag i och ladda ner en apk-fil. Titta i vår drop-box för program som borde funka med tattoo.