Apotekets Pollenkoll

Diskussion i 'Applikationer' startad av Pich, 14 apr 2011.

1. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

och? anser du det som ett problem? ge konstruktiv kritik istället för "dejn är pojrtard fårn ifån"

ontopic: cred till TS, riktigt snygg och smidigt app!

Last edited: 16 apr 2011
  2. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    liten menyn ingen fuktion på meny knappen

3. iPatsa

iPatsa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Operatör:
    Hallon, Telenor, Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor, Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 EE
    Telefon 3:
    Fairphone 5
    ROM:
    /e/OS
    Platta:
    Redmi Pad Pro
    Övrigt:
    Google Chromecast med Google TV (HD)
    Sony Bravia KD-65XH9505
    Ser bra ut!

Ännu bättre vore om det stod veckodag och/eller datum istället för Idag, Imorgon osv. annars vet man ju inte om informationen är aktuell och uppdaterad.

4. andred

andred Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej Pich,

Varför skriver ni IDAG istället för det datum som pollenmätningarna är gjorda? Nu under midsommar har t.ex. inte resultat från pollenmätningar publicerats från mätstationerna, men ändå påstår ni er ha resultat från IDAG. Det är rent vilseledande.

I min widget "Pollenwidget Sverige" (https://market.android.com/details?id=com.gmail.andredahlqvist.pw) så väljer jag i detta fall att helt enkelt skriva att dagens pollenhalter inte har publicerats. Om ni tycker att det är meningsfullt att istället presentera resultat från gamla pollenmätningar så bör ni åtminstone skriva att de är gamla.

5. Pich

Pich Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej,

Det som visas för respektive dag är resultat av mätningar. Om mätningen inte gjorts än för idag så visas prognosen för idag. Skulle det mot förmodan inte ens finnas en prognos så visas "inga uppgifter" per pollensort.

Personligen tycker jag det är klart bättre att visa prognosen istället för ett meddelande att ingen mätning ännu gjorts för dagen.

/P

6. andred

andred Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ok, då förstår jag hur det fungerar. Framgår det i gränssnittet om värdena från idag är en prognos eller uppmätta värden? Det är förstås helt OK att välja denna väg, men då bör det ju tydligt framgå att det är just prognoser, inte uppmätta värden. De värden som presenteras som IDAG, kommer alltså från mätningarna och progoserna från förra veckan?

Väderrapporter på TV börjar ju i regel med dagens väder, följt av prognoser för kommande dagar. Det är ju inte så vanligt att de presenterar dagens väder utifrån en prognos som de gjorde för 3-5 dagar sedan:-). Hade de gjort det hade jag föredragit att de åtminstone sa det, så man visste att tillförlitligheten var nära noll:-).

Last edited: 26 jun 2011