[APP] Automate - bättre än Tasker?

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av ballzak, 9 sept 2014.

  1. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Går samtalet till mobilsvar efter en liten stund?
    Det måste ju gå till mobilen för att den ska kunna kolla om numret finns i kontakter
     
  2. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Kollade inte så långt att det går till mobilsvar men det måste det ju göra.
    Tänkte om man på något sätt kunde sätta att efter en ringsignal så går det till mobilsvar för de nr. jag inte har i telefonboken. Fast med de nummer jag har så ringer det som vanligt tills jag svarar.

    Kanske för mycket att begära känner jag.
     
  3. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Man kan välja att dölja helskärmsaviseringar vid låst skärm då stör ej är aktivt, då visas ej något på mobilen (gäller SGS 10e kan ev. skilja sig).

    Samtalet går till mobilsvar efter den tid som är inställd för mobilsvar, (4 signaler har jag), men då det sköts av nätet har man begränsade möjligheter att ändra.

    För fler finesser behöver man göra det i nåt automationsprogram, men svårigheten med det har du redan insett :P
     
  4. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 833
    Mottagna gillanden:
    4 918

    MINA ENHETER

    Jo det går till röstbrevlådan om du låter det ringa.

    Så genom Stör ej får du ingen ringsignal och samtalen skickas till röstbrevlådan automatiskt efter en stund. Uppfyller inte det dina önskemål?
     
  5. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 833
    Mottagna gillanden:
    4 918

    MINA ENHETER



    Kollade på ditt Flow nu... Du hade kunnat lägga till ett Media Playing block för att kolla om något spelas.
     
  6. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Jag lyssnar bara på spotify i bilen eller mina träningslurar och har gjort så att då BT i bilen eller lurarna kopplas bort, så dödar den spotifys bakgrundsprocesser
     
  7. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Jo den inställningen finns på min S10+ oxå. Det gör ju inget att det går till mobilsvaret, huvudsaken är egentligen att jag inte blir notifierad om någon ringer. Vill bara kunna koppla av på semestern och inte behöva se att någon ringer och ofta ser jag ju vem det är oxå då jag kör med Truecaller och 180.no.

    Behöver ju inte något automatiseringsprogram för detta vilket är skönt:)

    Jo det borde uppfylla mina önskemål tycker jag faktiskt:) Ska bara prova detta först.
     
  8. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Nu har jag testat med ovan nämnda inställningar. Det låter inte när jag ringer och skärmen tänds inte (om den är släkt) och det går till röstbrevlåda om jag inte svarar så allt är enligt önskemål:) Grymt skönt och stort tack för er hjälp!

    Det enda som dyker upp är ikonen om att jag har ett missat samtal och då är ju min fråga om den går att få bort, men det tror jag nog inte va?

    Sorry om det blev lite off topic.