Hej allesammans. Efter många "om" och "men", googlande och xda-forumande beslöt jag mig till sist att fråga er här på forumet.
Problemet jag har, och har haft (så vitt jag kan minnas) ända sedan jag rootade och flashade min mobil är att mitt nät totalt lägger av ibland, alternativt att det går i ungefär samma hastighet som ett 56k modem. Nu är jag inte helt säker om det problemet uppstod när jag faktiskt rootade och flashade min mobil med roms eller om det även hände innan.
Det enda sättet jag verkar kunna lösa det på är att gå in i task manager, stänga av alla program och vänta lite innan mobilen hittar datanätet igen, och strax därefter fungerar det lika fort som vanligt.
Oavsett vilken rom jag har använt har problemet kvarstått, och detsamma gäller kernelversioner. Har även prövat en rad mängd olika vpn inställningar från
Telenor, men problemet kvarstår alltså mer eller mindre. Jag har även prövat med att unroota den och gå tillbaka till Gb för att se om det löste problemet, men utan större framgång.
För tillfället kör jag på en XXLPH Kernel (om informationen på något sätt kan hjälpa er) och undrar alltså hur jag åtgärdar det här. Det är uppenbarligen något jag har gjort fel eller något som har gått fel med någon app/någon fil. Om någon stött på liknande problem eller vet hur det kan lösas vore det väldigt uppskattat.
Click to expand...