App drawer laggig med Launcher Pro

Diskussion i 'Desire S' startad av calle_d, 22 jun 2011.

  1. calle_d

    calle_d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Är det någon som har en Desire S och kör Launcher Pro?

    Provade att installera Launcher Pro härom veckan men app drawern är laggig som fasen!

    Tycker bättre om Launcher Pro än Sense-Launchern men när det laggar så mycket så blir man ju lite besviken. På min gamla Acer Liquid var det inga problem :neutral:
     
  2. Zinken

    Zinken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Jag kör DS och LPP - tyckte både appdrawern och scrollning mellan skärmarna laggade en del - vilket det inte gjorde på min gamla Liquid ;)

    Bytte ett tag och körde med sense på grund av lagget men saknaden av LPP blev för stor. Stängde av 3D-drawern och transition och märker inte längre något lagg.

    Trist att behöva stänga av ögongodis för att det skall flyta bra men inbillar mig på något sätt att re-writen kommer göra skillnad när den väl kommer.
     
  3. calle_d

    calle_d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Det laggade trots att jag stängde av de funktionerna. Konstigt...
     
  4. Dezghal

    Dezghal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Laggade i appdrawer för mig med. Laggade inget på hemskärmarna tills jag valde att gömma ikontexter

    Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
     
  5. calle_d

    calle_d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Men va märkligt. Jag behåller sense tills allt fungerar perfekt.
     
  6. calle_d

    calle_d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Ja, den där rewriten. Har du hört något om den? Det var ju väldigt länge sedan Fede aviserade att han skulle skriva om hela launchern.
     
  7. Zinken

    Zinken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Nä, har varit väldigt tyst kring den det senaste. Från början skulle den vara klar kring jul, sen januari - sen fortsatte den skjutas på och numera hör man inget om den alls.
    Mer än att de jobbar på den men inte vill säga när den kommer bli klar för att inte göra folk besvikna.

    Själv har jag mer eller mindre gett upp hoppet så det får bli en positiv överraskning när den väl kommer.
     
  8. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    bumpar denna tråd lite :)

    Har nyligen tagit ut en Desire S som jobbtelefon.

    Gillar telefonen totalt sett och gav sense en chans men har
    nu bytt till LPP då jag uppskattar det mer, har inga som helst problem med att det skulle lagga någonstans. Kanske lite grann efter att man låst upp telefonen,då kan det ibland ta en liiiiten extra tid innan allt på skärmen kommer upp.

    Det jag hoppas på nu är att batteriet bättrar sig efter några laddningscykler,just nu räcker det inte länge :sealed:
     
  9. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    LauncherPro funkar utmärkt på min DS också, flyter mycket fint & är mycket trevligare än sense i mina ögon.

    Installerade nyss Widget locker & det funkar mycket bra, dock ett microlagg vid första bläddringen efter upplåsning. Får leva med det trots att jag är sjukligt känslig ;)
     
  10. Zelda

    Zelda Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    701
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)
    Jag har aldrig ägt en HTC tidigare och måste säga att jag gillar Sense jättemycket! Det enda som är lite störande är dockan....får se om jag byter launcher efter ett tag. Då blir det isåfall ADW EX, som i mitt tycke är den bästa launchern. Är det någon som har testat den på DS?
     
  11. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Är lite nyfiken på widget locker men upplevde att det laggade så jäkla mycket på den telefonen jag hade vid det tillfället. Fungerar det bra på en ds?


    Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
     
  12. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Mycket bra ja, går mjukt & fint tillsammans med LauncherPro som jag kör.

    Edit : Microlagget vid första swipen efter upplåsning som jag nämnde är nu som bortblåst, överlag så är alla tillstymmelser till lagg borta just nu vid swipe.

    Tror att det beror på att jag valt en mindre krävande bakgrundsbild men är inte säker. Har en känsla av att man kan tjäna på att ta ned storleken på bilder innan man lägger dom som bakgrund, lite onödigt att lägga upp en 12MP-bild på en skärm som bara har 800*480 i upplösning & jag tror att det suger kraft.
     
    Last edited: 7 aug 2011
  13. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Har lagt in widgetlocker på min med nu. Första intrycket är bra,inget lagg eller tokigheter. Försöker förstå allt bland inställningarna nu bara,tycker den är lite rörig just nu men det går säkert över. Har själv en svart bakrund bara så den bör inte vara för tung,hade det problemet på en av mina tidigare telefoner med för tung bakgrundsbild,sen dess har jag valt enkla.

    Gillar verkligen möjligheten att kunna ha widgets osv på låsskärmen.
     
    Last edited: 7 aug 2011
  14. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Widget locker är lite småbuggig i inställningarna, sker mysko saker ibland när man ställt om nåt.

    Jag har vid två tillfällen fått döda WL med taskkiller för att den blivit konstig efter jag ändrat i inställningarna, fungerar dock bra för övrigt.
     
  15. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Hmmm.... hoppas man slipper problem med den,då åker den ut direkt :)

    Hur har du gjort med default lock ?

    Jag har inte gjort någonting,inte avaktiverat den i inställningar eller så men har läst att man ska använda No lock ?
    Det enda jag reagerat på är att standard lockscreen går in en stund i början när jag startar telefonen men inte sen
     
  16. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Har inte gjort nåt med den & det fungerar bra. Det enda är som du säger att original locken kommer när man startat telefonen men inte sen & det kan man ju leva med.
     
    Fredriks gillar detta.
  17. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Då ska jag inte rodda mer i det,det kan jag leva med också (tror jag ;))

    Ska testa några dagar nu så inte något strular, vore tråkigt om batteriet skulle dräneras pga en lockscreen men å andra sidan verkar det ju vara MASSOR med folk här inne som använder den så det borde man ju vid detta lag ha hört talas om.
     
  18. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Nä, gör inte det ;)

    Jobbar natt & satt & grävde i inställningarna, aktiverade homehelper utan att riktigt veta vad jag sysslade med & skiten började lagga som fan vid upplåsning.

    Ställde tillbaks inställningarna men icke, dödade widget locker & startade om, icke, botade luren men samma lagg. Då ominstallerade jag skiten & byggde upp den på samma sätt & nu flyter den igen.

    Ser på kommentarerna på market att vissa klagar på buggar, verkar som att dom mest håller till i inställningarna så nu ska jag inte peta mer & hålla tummarna att flytet fortsätter...
     
  19. Zinken

    Zinken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Fortsätter lite på off-topic...

    Är det bara för mig som skärmen tänds upp igen när jag stänger av med power-knappen? Misstänker själv att det är widgetlocker som tänder upp skärmen någon millisekund efter jag tryckt av den. Händer att jag lägger ner mobilen i fickan med skärmen tänd och fickringningar som följd vilket är lite störande.
     
  20. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Har inte det symptomet,Widgetlocker fungerar precis som standard lockscreen (just nu allafall) och om den slutar fungera så åker den ut ;)

    Kanske är det någon inställning du har som skiljer våra åt ?
    Vet inte riktigt vad som skulle kunna göra symptomet du beskriver,har inte reagerat att det är någon inställning som skulle kunna göra så.

    Om det inte har med hur skärmsläckningens inställning att göra. Jag har inställt på 15 sek i både WL och i skärminställningarna i telefonen. Om man har olika inställningar i dom 2 kanske detta kan inträffa (gissning)