App för att använda batteri automatiskt?

Diskussion i 'Applikationer' startad av nu1mlock, 15 nov 2020.

  1. nu1mlock

    nu1mlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag har en Xiaomi Mi Mix 2 som har legat oanvänd väldigt länge. Jag tänkte att jag skulle försöka sälja den istället för att den bara ligger och skräpar i en låda.

    När jag kopplade in laddaren så verkade telefonen dock bara starta om sig hela tiden. Xiaomi-loggan kom upp, varpå batteriladdningsbilden kom upp på skärmen, sedan startade telefonen om sig för att återigen visa Xiaomi-loggan osv.

    Telefonen fick sitta inkopplad flera timmar och igår kom jag in i recovery. Glömde stänga av mobilen, så den har varit igång men inte använts sedan igår. Idag var recovery fortfarande igång och nu flashar jag en ROM via Fastboot.

    Det jag är lite orolig för är ifall batteriet har blivit dåligt, eller om den kanske inte laddar korrekt, så jag skulle gärna vilja testa laddning/urladdning lite innan jag säljer mobilen. Det vore himla tråkigt om den blir såld och visar sig vara defekt på något vis.

    Finns det någon app som simulerar användning, så att jag snabbt kan använda upp batteriet och se hur det blir nästa gång jag försöker ladda den? Någon app för att eventuellt hitta fel på batteri vore ju smidigt om det fanns också.

    Tack på förhand!

    Edit: Ser nu att detta nog borde ha postats i tråden om rekommendationer. En mod får gärna flytta tråden vid tillfälle.

    Edit 2: Jag använde ett program som heter Fast Discharge (https://play.google.com/store/apps/details?id=jp.gr.java_conf.taketake.KyusokuHouden) som gjorde jobbet. Laddning fungerar fint och det verkar inte vara något problem. Får ta och lägga upp en annons och se om någon är intresserad.
     
    Last edited: 15 nov 2020
    EricG gillar detta.