App för att skicka bilder?

Discussion in 'Applikationer' started by ChristianSR, Jan 20, 2010.

1. ChristianSR

ChristianSR Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Jag får rätt mycket MMS, och är lite irriterad över att MMS-formatet alltid krymper bilderna. Finns det någon app som skickar bilder mellan telefoner? Alltså inte appar som skickar som attachment via mail, eller som postar på Twitter, utan en app som bara härmar MMS-formatet, fast i fullstorlek.

2. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad vill du åstadkomma med det...?

Vill du dela större bilder så kan du ju posta på picasa lätt,
    Vill du skicka så kan du maila,
    Vill du skicka mms med större bilder kan du ställa in övre gränsen i Handcent SMS.

Vad jag förstått av din text vill du skicka någon form av super-mms till andra mobiler, men tänk på att dom också måste ha samma möjlighet. Bluetooth? Nädu, håll dig till e-post om du ska skicka större bilder.

3. ChristianSR

MINA ENHETER

SuperMMS är väl nog vad jag tänker på. Jag vill slippa att behöva hålla på och eposta och attatcha bilder och jag vill komma runt begränsningar som operatören eller hårdvarutillverkaren lagt. Borde ju inte vara så svårt att fixa så jag utgick från att någon gjort det.

4. FlyBob

MINA ENHETER

Men vem ska ta emot det då? Och hur ska den personen ta emot det?

Isf måste ni båda ha MongoMMS-appen... och det kommer skickas som ett mail över nätet. SÅ det enda vettiga är egentligen att ställa upp bildstorleksgränsen i din vanliga SMS-app. Tänk på att bilderna du tar emot egentligen är större om du sparar dom och tittar på dom i galleri eller på något annat sätt än bara rakt i meddelandet.

5. ChristianSR

MINA ENHETER

Ja, jag kanske går över ån efter vatten... Jag trodde MMS, eller operatörerna, hade valt en tvingande begränsning i MMS-skickandet. Men det ligger alltså på lur-nivå?

6. FlyBob

MINA ENHETER

Det finns en begränsning i nätet som jag inte vet vad den ligger på, men även en i luren som ser till att dina mms inte är för stora för nätet. Det är oftast möjligt att höja gränsen i telefonen och ändå skicka, du kan ju kolla upp vad maxstorleken är hos din operatör och höja din maxgräns i telefonen till det. Möjligt att det är ca 500kb större vilket är en hel del bild!